۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۷۸۵

چاپ سوم کتاب پوشش اسلامی به زودی منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب پوشش اسلامی اثری است از حسن بنیانیان که انتشارات سوره مهر چاپ سوم آن را روانه بازار خواهد کرد.
کتاب پوشش اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «پوشش اسلامی» عنوان اثری است از حسن بنیانیان که وی در پنج فصل به بررسی چالش ها و راه‌کارهای فرهنگی درباره حجاب پرداخته است.

 

بنیانیان درباره نگارش این کتاب گفت: در این کتاب سعی کرده‌ام راه‌کارهای فرهنگی نهادینه‌شدن حجاب در جامعه را بررسی کنم تا روش های قانونی برخورد با این مسئله نیز اصلاح شده، همه در محیطی آزاد حجاب را بپذیرند.

 

وی افزود: پوشش و حجاب مقوله‌ای است قابل تأمل و بسیار زیبا که یکی از معجزات اسلام محسوب می‌شود، این مقوله زیبا در مواجهه با ساده‌انگاری‌های ما در حال تخریب است و می‌توان گفت حتی دید خوب و عمیقی که نسبت به آن وجود داشته از بین رفته است.

 

این محقق فرهنگی در ادامه گفت: با دستور‌العمل حکومتی نمی‌توان زنان را محجبه کرد، هر چند مداخله قانون لازم است اما باید با فرهنگ‌سازی و فعالیت‌هایی فرهنگی این مقوله را در جامعه نهادینه کرد و در غیر اینصورت نمی‌توان در این حیطه هیچ گام مثبتی برداشت.

 

نویسنده در دیباچه کتاب اینگونه آورده است: مسئله پوشش اسلامی یکی از مسائل مهم مدیریت جامعه اسلامی است که در جامعه امروز ایران به تناوب به مسئله روز تبدیل می‌شود. این مسئله گرچه در شکل ظاهری خود موضوعی مهم است٬ اما از طرفی دیگر نمادی از تحولات فرهنگی جامعه به شمار می‌رود...

 

کتاب «پوشش اسلامی چالش‌ها و راه‌کارها» با رویکردی به مهندسی فرهنگی٬ در قطع رقعی و در شمارگان 2500نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم می‌رسد./992/د102/ق

ارسال نظرات