۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۸۱۸۱۷

شماره جدید هفته نامه ندای رسا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و پنجمین شماره هفته نامه تحلیلی و اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حوزوی چاپ و منتشر شد.
شماره 75 نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هفتاد و پنجمین شماره هفته نامه تحلیلی و اصلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حوزوی چاپ و منتشر شد.

«راه اندازی موزه راه آهن اهواز در آینده ای نزدیک، بایدها و نبایدهای ازدواج در آیین اسلام، برگزاری دوره های مقابله با فرقه های انحرافی در خوزستان، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه امیرالمؤمنین علیه السلام، اخبار نماز جمعه استان خوزستان، اعزام 2 کاروان از دانشجویان خوزستان به عتبات در شهریور ماه، برگزاری دوره تخصصی آموزش فلسفه، منطق و اصول ویژه طلاب خوزستانی، بهره برداری از 386 پروژه خوزستان در هفته دولت، دریافت وجوه و نذورات مردم به صورت مکانیزه و راه اندازی موزه راه آهن اهواز در آینده ای نزدیک» اخبار و مطالب درج شده در این شماره است.

یادادشت این نشریه در زمینه هفته دولت نگاشته شده که در ادامه خواهیم خواهند: در نظام اسلامی، مسؤولیت ها، زمینه های خدمت افراد به مردم هستند. بر این اساس، مدیران خدمتگزاران مردم اند و در قبال آن ها، تکلیف هایی دارند که باید به شیوه ای نیکو به انجام برسانند. مقام معظم رهبری، در تبیین تکلیف مسؤولان در نظام اسلامی می فرمایند: «وقتی ما می گوییم «مردم » معنایش این نیست که مردم بیایند رأی بدهند و مسؤول یا نماینده ای را انتخاب کنند، بعد دیگر برای آن مردم هیچ مسؤولیتی وجود نداشته باشد. صرفا همین باشد که اگر کسی می خواهد برای مردم کاری بکند، به این خاطر باشد که مردم بار دیگر به او رأی دهند. مسأله این نیست. در اسلام و نظام جمهوری اسلامی، فلسفه مسؤولیت پیدا کردن مسؤولان در کشور، این است که برای مردم کار کنند. مسؤولان، برای مردم اند و خدمتگزار و مدیون و امانت دار آن ها هستند. مردم محوراند. کسی که در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیت به دست می آورد،باید همه هم و غمش برای مردم باشد؛ هم برای دنیای مردم، هم برای معنویت مردم این ها، جزو وظایف اصلی حکومت است.»

در ستون معرفی این هفته، کتاب مطلع عشق برای علاقه مندان معرفی شده که در ادامه آمده است: این کتاب که به همت حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری گردآوری و تدوین شده است، گزیده ای از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به زوج های جوان و خانواده هاست که پیش از این از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده بود با تغییر ناشر از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به مؤسسه انقلاب اسلامی راهی کتابفروشی ها شد.

«شاخصه های سبک زندگی اسلامی و غربی کدام است؟، عالم دیگر، آدمی دیگر، زمینه های فلسفی و فکری سبک زندگی غربی کدام است؟، سر وصیت همزمان امیرالمؤمنین علیه السلام به تقوا و ظلم، ضرورت عبرت پژوهی تاریخی و بررسی تاریخی مقوله «سبک زندگی»، سبک زندگی کنونی ما در مواجهه با غرب مدرن مطالب صفحه ویژه سبک زندگی هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهد.

در ستون پاسخ به شبهات «شبهه آیا هر حاجتی را از هر نقطه از جهان از اهل بیت علیه السلام درخواست کنیم، همان موقع می شنوند؟» از سوی آیت الله سبحانی پاسخ داده می شود که خواهیم خواند: آیا حاجتی که در هر نقطه از جهان که هستیم و از پیامبران و امامان در خواست می کنیم همان موقع می شنوند یا این حاجت ها به وسیله خداوند به آن ها می رسد؟ مثلا در دو نقطه از این جهان و در یک زمان حاجت هایی درخواست می شود چطور می شود که امامان از این حاجت ها مطلع می شوند؟ چرا که این خداوند است که در همه جا است و نه کس دیگر. آری، در هر زمان و مکانی که از اهل بیت علیه السلام طلب حاجت نماییم، درخواست ما را می شنوند و به آن پاسخ می دهند و این مطلب با دلایل ذیل قابل اثبات است: عرضه شدن اعمال امت بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اعمال امت همواره بر رسول خدا و بعد بر امام زمان علیه السلام عرضه می شود و آن حضرت از تمامی اعمال ما آگاه است. تعرض علی أعمالکم فما رأیت من خیر حمدت الله علیه و ما رأیت من شر استغفرت الله لکم . مجمع الزوائد ، الهیثمی ، ج 9 ص24.

لازم به ذکر است هفتاد و پنجمین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو هفته نامه ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی ایرن نیوز به نشانی  www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات