۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۸۲۱۰۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

اعتلای فرهنگ دینی اولویت فرهنگی دولت یازدهم باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که دولت باید در راستای اعتلای فرهنگ دینی تلاش کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش دشمنان برای تضعیف مبانی دینی جامعه، برنامه اولویت دار دولت در عرصه فرهنگی باید تقویت مبانی دینی در جامعه باشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی مرکز استان، بر ضرورت توجه ویژه دولت یازدهم در سیاست های فرهنگی تأکید کرد و گفت: سیاست های فرهنگی دولت باید منطبق با آموزه های دینی و ارزش های انقلاب کشورمان باشد.

 

وی فرهنگ را مسأله مهم و اولویت دار کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: تهیه نقشه جامع فرهنگی به منظور تحقق و اثرگذار بودن برنامه های فرهنگی ضروری است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر پرهیز از موازی کاری در فعالیت های فرهنگی تأکید کرد و افزود: برنامه های فرهنگی در کشور باید هدفمند و با در نظر گرفتن شاخص های مشخصی دنبال شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید براین که دولت باید در راستای اعتلای فرهنگ دینی تلاش کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش دشمنان برای تضعیف مبانی دینی جامعه، برنامه اولویت دار دولت در عرصه فرهنگی باید تقویت مبانی دینی در جامعه باشد.

 

وی با اشاره به این که دشمن درصدد است تا با انواع نقشه ها و برنامه ها جوانان را از مسیر راه حق بازدارد و آنان را به سوی امیال و خواسته های خود حرکت دهد، خاطرنشان کرد: باید جوانان جامعه را از طریق بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به خطراتی که آنان را تهدید می کند آگاه کنیم تا آنان بتوانند به درستی مسیر صحیح و باطل را از هم تشخیص دهند و به نقطه سعادت دست یابند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که ضعف مبانی اعتقادی و دینی می تواند عامل بسیاری از مشکلات در جامعه شود، یادآور شد: باید با برنامه ریزی صحیح و منسجم در راستای ترویج ارزش های والای اسلامی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که نقش خانواده ها در وجود جامعه ای سالم بسیار مؤثر و حائز اهمیت است، گفت: باید متولیان فرهنگی آموزش خانواده را در دستور کار خود داشته باشند و درصدد تشکیل خانواده های سالم در جامعه تلاش کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که خانواده ها باید تلاش کنند تا معیارهای فرزندان ارزش ها و الگوهای شایسته باشد، یادآور شد: باید برنامه های فرهنگی ارزنده به منظور مقابله اساسی با تهاجم فرهنگی دشمنان صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، رشد اقتصادی و ارتقای فرهنگ دینی را دو مطالبه مقام معظم رهبری از دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: همه مسؤولان باید در مقام قول و گفتار خود بر شعارهای اولیه انقلاب اسلامی پافشاری کرده و حفظ اسلامیت نظام مأموریت اصلی شمرده شود.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر ارتقای فرهنگ دینی به عنوان دغدغه مهم باید از سوی دولت جدید دنبال شود، ادامه داد: امروز به علت فاصله گرفتن جوامع غربی و شرقی از اخلاق و فرهنگ شاهد بروز مشکلات و ناهنجاری های مختلف اخلاقی و اجتماعی هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت، اقبال مردم به شهید رجایی و باهنر را به دلیل تلاش‌های خالصانه، ساده‌زیستی و خدمات بی‌منت آنها دانست و گفت: سیره و شیوه زندگی آن شخصیت های ارزشمند انقلاب باید الگویی برای دیگر مسؤولان و مدیران کشور باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی هفته دولت را یادآور روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر دانست و ادامه داد: هفته دولت تداعی کننده فداکاری‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ رجایی و باهنر است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید سرافراز است که بزرگانی مانند شهید رجایی و شهید باهنر به‌عنوان الگوی راستین و همیشگی انقلاب ماندگارند، اظهار داشت: نام نیک این دو شهید والا مقام برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی و دل های مردمان این مرز و بوم جاودانه و ماندگار خواهد ماند./950/پ202/ب

ارسال نظرات