۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۲۲۹۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

سرانجام ماجراجویی آمریکا در سوریه شکست است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که آمریکا باید از هرگونه آتش‌افروزی خودداری کند، گفت: آمریکا همان طور که با حمله به افغانستان و عراق نتوانست راه به جایی ببرد و متحمل شکست شد در سوریه نیز به این سرنوشت گرفتار می‎شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به تحولات اخیر کشور سوریه اظهار کرد: آمریکایی‌های این موضوع را به خوبی دریافته‌اند که اگر به سوریه ورود کنند بی‌شک ضرر بزرگی را متحمل میشوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: این در حالی است که آمریکایی‌ها از سوی دیگر تصور می‌کنند که توانسته‌اند بر موج بیداری اسلامی سوار شوند و آن را به سود خود به جریان بیندازند و این تصور نیز اشتباه است.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که آمریکا باید از هرگونه آتش‌افروزی خودداری کند، افزود: آمریکا همان طور که با حمله به افغانستان و عراق نتوانست راه به جایی ببرد و متحمل شکست شد در سوریه نیز به این سرنوشت گرفتار میشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: رفتار و منش سیاسی شهید رجایی یکی از بهترین مواردی است که سیاست‌مداران کشور با الگوگیری از آن میتوانند در پیشبرد امور کشور به نحو شایسته‌‌تری عمل کنند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری استکبارستیزی را از مهمترین شاخص‌های رفتار سیاسی شهید رجایی دانست و گفت: دشمن‌ستیزی، دین‌مداری، توجه به ارزش‌ها و معیارهای دینی و اسلامی در رفتارها و تصمیم‌گیری از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار است که باید از سوی کارگزاران کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت تبیین سبک زندگی دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: اساس سبک زندگی که شامل زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و اداری می‌شود باید بر اساس دین و آموزه‌های انسان‌ساز قرآن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، بر ضرورت الگوگیری از این امام معصوم(ع) تأکید و تصریح کرد: سبک زندگی جعفری یکی از مهمترین سبک‌های زندگی دینی است که اگر الگوی زندگی خود قرار دهیم بی‌شک رستگار خواهیم شد.

استاد عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در استان، گفت: این طرح که تا 21 شهریور ماه ادامه دارد با استقبال گرم و پرشور مردم روبرو شده و از همه تلاشگران این عرصه برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه قدردانی میکنم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه نخست با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: عمر با تقوا، رستگاری کامل برای انسان به همراه دارد؛ از این رو تا میتوان باید در تقویت تقوا و پرهیزکاری خود تلاش کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سوره مبارکه قیامت افزود: در این سوره مبارکه خداوند متعال بر ضرورت باورمندی انسان‌ها به معاد تأکید دارد و مسلمانان را بر ایمان به معاد و توجه داشتن به این موضوع متذکر میشود./9457/پ202/غ

ارسال نظرات