۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۸۲۳۳۸
تجمع علمای مسلمان لبنان:

جهان اسلام در برابر حمله به سوریه متحد شود

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان خواستار اتحاد جهان اسلام در برابر هر گونه حمله احتمالی به سوریه از سوی آمریکا و همپیمانانش شد.
جمعيت علماي مسلمان لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از وخیم شدن وضعیت منطقه و احتمال حمله نظامی به سوریه، اظهار داشت که آمریکا به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی می‌خواهد به اقدامات خود در راستای تضعیف جهان اسلام و نابود ساختن کشورهای اسلامی ادامه دهد.

 


این تجمع با هشدار نسبت به وضعیت نامساعد کنونی جهان اسلام خاطرنشان کرد: کشورهای استکباری از کوچک ترین فرصت برای ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی استفاده کرده و سعی در تضعیف مسلمانان دارند.

 


در این بیانیه آمده است: سوریه تنها کشور عربی بود که تا آخرین لحظه از مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد و جای شکی نیست که این کشور امروز تاوان این حمایت را می‌پردازد.

 


علمای مسلمان تاکید کرد که استفاده از سلاح شمیایی بهانه‌ای بیش نیست و ایالات متحده آمریکا حتی منتظر جواب بازرسان سازمان ملل نبوده و نظر آنان تغییری در تصمیم این کشور ایجاد نمی‌کند.

 


این تجمع اسلامی، جهان اسلام را به وحدت و یکپارچگی در برابر هرگونه حمله احتمالی به سوریه دعوت کرد و اظهار داشت: همگان باید از سوریه در مقابل تجاوز کشورهای استکباری دفاع کنند./983/ب902/د 

ارسال نظرات