۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۸۲۳۳۹

گوشزدهای مدیر حوزه علمیه مازندران به طلاب جدید

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین، سالم‌ترین و نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به کمال و مقام بندگی کامل خداوند راه طلبگی است، افزود: باید با نیتی الهی به تحصیل علم و عمل صالح بپردازیم تا سعادتمند شویم.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در آغاز دوره یک هفته طرح میثاق طلبگی که با حضور طلاب جدید حوزه علمیه استان در اردوگاه شهدای بادله ساری آغاز به کار کرد با بیان این که طلاب با ورود به حوزه دو میثاق و قرارداد مهم را امضاء می کنند، گفت: طلاب نخست با صاحب اصلی حوزه پیمان سربازی می بندند که سرباز حقیقی حضرت ولی عصر(عج) باشند.

 

وی با بیان این که سربازی آن حضرت آداب و شرایط خاص خود را دارد، افزود: یک طلبه باید در زندگی شخصی و طلبگی خود به این آداب خاص پایبند بوده و عمل کند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) را دو رسالت مهم طلاب حوزه دانست و گفت: اگر بتوانیم به هر کدام یک از این عناوین دست پیدا کنیم فضیلت بسیار بالایی دارد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که حوزه مدرسه ای که امام صادق(ع) آن را تأسیس کردند، ادامه داد: طلاب حوزه باید تلاش کنند تا عنوان شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی به جا بیاورند و با علم آموزی به عنوان شاگرد حقیقی مکتب امام صادق(ع) دست پیدا کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک فرمانده از سربازش توقع دارد که مرتب باشد و ادب سربازی را رعایت کند، بیان داشت: اعمال و رفتار سرباز حضرت ولی عصر(عج) باید الگویی برای جامعه باشد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که مازندران مهد پرورش علما و فقهای دینی بوده است، ادامه داد: شخصیت های برجسته ای که امروز افتخار اسلام هستند از همین دیار برخاستند و طلاب حوزه باید این بزرگان را الگوی خود قراردهند.

 

وی نخستین قدم برای هر طلبه در ورود به حوزه را نیت الهی آنها دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید نیت خود را خالص کنند و با همین نگاه وارد حوزه شوند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین، سالم ترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به کمال و مقام بندگی کامل خداوند راه طلبگی است، افزود: باید با نیتی الهی به تحصیل علم و عمل صالح بپردازیم تا سعادتمند شویم.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح میثاق طلبگی در مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح یک هفته یک تمرین آغازین طلبگی است.

 

وی ادامه داد: در این طرح مجموعه ای از برنامه های آموزشی، اخلاقی و تفریحی برای طلاب در نظر گرفته شده که از سوی اساتید اعزامی از قم و استانی تشریح خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات