۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۸۳۱۳۷
خطیب جمعه ارومیه تأکید کرد؛

ضرورت معرف افزایی نسبت به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) بر لزوم معرفت افزایی شیعیان به ویژه بانوان نسبت به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار اسلام تاکید کرد.
حجت الاسلام کاظم سلامتي،امام جمعه موقت اروميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: وجود بارگاه این بانوی بزرگوار اسلام در جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی برای ملت مؤمن کشورمان است.
 
وی با تاکید بر ضرورت شناخت ابعاد مختلف زندگی حضرت معصومه(س) افزود: شیعیان به ویژه بانوان باید تلاش بسیاری برای شناختن ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگوار اسلام داشته باشند.
 
خطیب موقت ارومیه با اشاره به عصمت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار به قدری عصمت در گناه داشتند که لقب معصومه را حضرت رضا(ع) برای ایشان انتخاب کردند.
 
حجت الاسلام سلامتی با اشاره به روایات گفت: هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند قبر پنهان حضرت زهرا (س)‌ را زیارت کرده است.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به مناسبت این هفته گفت: هفته تعاون از جمله این مناسبت هاست که باید تلاش شود تا قابلیت های این نهاد در اقتصاد به مردم شناسانده شود.
 
حجت الاسلام سلامتی هفته حج را نیز به کارگزاران و حجاج تبریک گفت و افزود: افراد در صورت استطاعت مالی و جانی باید این فریضه مهم دینی را به جای آورند.

وی سالروز ارتحال آیت الله طالقانی و شهادت آیت الله مدنی را به نمازگزاران یادآور شد و تصریح کرد: : این دو نفر از بزرگان و علماء اسلام در قرن حاضر بودند که تلاش های بسیاری برای نشر احکام اسلام کردند.
 
امام جمعه موقت ارومیه در ادامه خطبه به نقش توبه و استغفار در زندگی انسان اشاره و اظهار کرد:  برای رستگاری باید در کنار توبه و توجه به معاد در اجرای احکام الهی و دوری از گناهان نیز اهتمام داشت./936/پ202/س
ارسال نظرات