۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۸۳۳۸۲

شماره جدید هفته نامه ندای رسا روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و هفتمین شماره هفته نامه تحلیلی و اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حوزوی چاپ و منتشر شد.
شماره 77 نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هفتاد و هفتمین شماره هفته نامه تحلیلی و اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حوزوی چاپ و منتشر شد.

 

«تجهیز کارگاه ساخت درهای حرمین عسکریین علیهماالسلام در سه شهرستان خوزستان، برگزاری مراسم ورود نمادین امام رضا علیه السلام به ایران در مرز شلمچه، راه اندازی دارالقرآن کریم در پایگاه های بسیج خوزستان، تشریح ویژه برنامه های دهه کرامت در استان، برگزاری دوره آشنایی با مفاهیم سبک زندگی اسلامی در اندیمشک، اعزام حجاج خوزستانی در 26 شهریور به سرزمین وحی، اجرای طرح تفسیر چند دقیقه ای قرآن در 50 مسجد اهواز و راه اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات اعتقادی در استان» اخبار و مطالب درج شده در این نشریه است.

در یادادشت این هفته پیرامون دهه کرامت آمده است: نامگذارى اول تا یازدهم ذیقعده یعنى فاصله میان ولادت فاطمه معصومه و حضرت امام رضا سلام الله علیهما جداى از آن‏که یک کار ذوقی و قریحه‏پسند مى‏باشد، ارائه نگاهى عمیق‏تر به نعمت بى‏بدیل هادیان الهى و تقویت ارتباطى همه‏جانبه با آنهاست که مى‏طلبد به صرف یک بزرگداشت و نامگذارى اکتفا نشود.

اولین نکته در این مسیر، معنا بخشیدن به جشن و شادى در مناسبتهاى مذهبى و موالید اهل بیت علیهم السلام است که نباید صرفاً به شادى‏هایى همچون شادى در تولدها و جشن‏هاى معمولى گرایش یابد بلکه لازم است در عین یافتن و ارائه شیوه‏هاى نو و با بهره‏مندى صحیح و متناسب از شیوه‏هاى معمول به سمت شادى‏هاى عمیق و ماندگار همچون تقویت ایمان، اعمال صالحه، یا احیاء روحیه خدمت به بندگان خدا و رفع مشکلات نیازهاى آن‏ها و... حرکت کرد.

نکته دوم به همه‏جانبه و عمیق‏نمودن نوع نگاه به شخصیت و عملکرد دو مولود بزرگوار این دهه و چرایى حضورشان در این مرز و بوم و آثار و برکات مستمر آن است که نه فقط جنبه‏هاى احساس فردى بلکه زمینه‏هاى گسترده اجتماعى و حتى سیاسى - حکومتى را نیز در بر مى‏گیرد.

ارائه الگوى صحیح شادى‏

شادى و ابراز آن با توجه به آن‏که مجموعه‏اى از هیجانات و احساسات رهاشده در فرد و جامعه قرین مى‏شود، امریست که به‏طورحتم لازم است از قبل تعریف و تدبیر گردد. از یک‏سو ضرورت شادى و نشاط بر کسى پوشیده نیست و از سوى دیگر بسیارى از رفتارهایى که به‏عنوان بروز شادى مشاهده مى‏شود با حقوق سایرین و شأن و منزلت انسانى خود شخص و دیگران در تعارض است. رفتارهاى ناهنجار و ضدارزشى دینى از اختلاط بین نامحرمان و رقص و مصرف مشروبات الکلى و یا مزاحمت‏هاى عمومى گرفته تا برخى انواع دست‏زدن‏ها و یا موسیقى‏ها و یا سبک مداحى‏ها که جشن‏هاى مذهبى را به مجالس لهو و لعب شبیه مى‏سازد، از این دست رفتارهاى ناصحیح تلقى مى‏گردد. این موضوع یکى از دغدغه‏هاى مهم دلسوزان اسلام و انقلاب است که این‏گونه رفتارها فرصت بى‏بدیل این‏گونه جشن‏ها را کم‏تأثیر و یا حتى مشحونى از آثار مخرب مى‏سازد. برنامه‏هاى صدا و سیما در این‏گونه مناسبت ها و یا حتى نحوه اجراى جشن‏هاى متداول عروسى نیز از همین‏دست دلمشغولى‏ها محسوب مى‏شود.

«اعزام دومین میمون فضانورد تا یک ماه و نیم آینده، پرتاب ماهواره تدبیر به فضا، اعلام سامانه تلفنی پشتیبانی اینترنت پرسرعت مخابرات، پیش بینی خشکسالی به کمک تصاویر ماهواره ای، تولید ماده‌ای برای کاهش مصرف سوخت خودروها و جلوگیری از استهلاک موتور، کسب 2 مدال طلا و نقره، سهم دانش‌آموزان خوزستانی در چهارمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، طرح شناسایی یک ژن جدید در سلول‌های سرطانی لوله گوارش ارائه شد، و کلاهبرداری از طریق ایمیل های جعلی» مطالب و اخبار صفحه علم و فناوری هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهد.

در ستون معرفی نکاتی پیرامون نرم افزار خورشید شرق خواهیم خواند: از بخش‌های گوناگون این نرم‌افزار می‌توان به «پرسمان»، که شامل 75 عنوان پرسش و پاسخ جامع و کامل از مراکز پاسخگویی معتبر پیرامون مسایل شخصیتی، اجتماعی و سیاسی امام رضا علیه السلام به صورت گروه ‌بندی شده است، نام برد.

بخش «کتب و مقالات» شامل کتابخانه دیجیتالى با بیش از 300 عنوان کتاب (دارای بیش از 215 هزار ریز فهرست) و بیش از 100 عنوان مقاله پیرامون امام رضا علیه السلام و بخش «احادیث» ارائه دهنده 350 حدیث با ترجمه فارسی و ذکر مأخذ به صورت متن است و بیش از 60 حدیث تصویری زیبا و 100 حدیث صوتی درباره امام رضا علیه السلام در آن موجود است.

بخش «حکایات» نیز شامل 180 داستان متنى و 20 داستان به‌صورت پویانمایی در رابطه با امام رضا علیه السلام است و در بخش «کرامات» 530 مورد از کرامات و شفایافتگان توسط امام رضا علیه السلام ارائه شده است.

همچنین بخش «مناظرات» نرم‌افزار خورشید شرق شامل 40 مورد از مناظرات امام رضا علیه السلام با فقها و علمای نامدار زمان خود، بخش «کتابشناسى» نیز حدود 500 عنوان کتاب درباره امام رضا علیه السلام، بخش «سفرنامه» مشتمل بر 80 عنوان مهم و گزارش لحظه به لحظه سفر امام هشتم از هنگام خروج از مدینه تا ورود به مرو است و در بخش «زندگی‌نامه» نیز زندگی‌نامه کاملی از آن حضرت پیرامون ولادت، زندگی، مناظرات و شهادت قرار داده شده است.

 

بخش «نوا و نما» شامل مجموعه صوتی کامل و جالبی از ادعیه منتسب به حضرت، گالری تصاویر و معرفی کاملی از 42 مورد از سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی مربوط به امام رضا علیه السلام و هشت مورد معرفی نرم‌افزارهایی که تاکنون راجع به امام رضا علیه السلام تولید شده است از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار است.

 

در ستون افلاکیان فرازی از وصیت نامه شهید صیاد شیرازی را می خوانیم: قهرمان کسی است که در جهاد اکبر ، بر نفس اماره خود غالب آمده باشد، آن طوری که آرزوی یک بار غفلت کردن و خدا را از نظر دور داشتن را در دل شیطان به گور فرستد.

خداوندا این تو هستی که قلبم را مالامال از عشق به راهت، سلامت، نظامت و ولایتت قرار دادی.

خدایا تو خود می دانی که همواره آماده بودم آنچه را که تو خود به من دادی در راه عشقی که به راهت دارم نثار کنم. اگر جز این نبودم آن هم خواست تو بود.

پروردگارا، رفتن در دست توست، من نمی دانم چه موقع خواهم رفت ولی می دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و آنقدر با دشمنان قسم خورده دینت بجنگم تا به فیض شهادت برسم.

خداوندا، ولی امرت حضرت آیت الله خامنه ای را تا ظهور حضرت مهدی علیه السلام زنده، پاینده و موفق بدار رب العالمین.

 

لازم به ذکر است هفتاد و هفتمین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو هفته نامه ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی ایرن نیوز به نشانی   www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات