۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۳۵۳۷
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان:

حج بدون برائت مطلوب دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با تأکید بر برائت از مشرکان در حج گفت: مراسم حج که بدون برائت از مشرکان برگزار می شود مطلوب دشمنان اسلام بوده و این مراسم مذهبی بیشتر به بازاری برای کالاهای دیگر کشورها تبدیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن هفته حج اظهارداشت: حج در روایات شیعیان و اهل سنت به عنوان یکی از ارکان دین و از مهم‎ترین فرایض الهی است که خداوند متعال در اسلام قرار داده و علت آن را در بسیاری از آیات قرآن بیان کرده است.
وی افزود: مهم‎ترین مسأله حج این است که منافع حج باید به صورت عینی برای کسانی که حج را انجام می دهند مشخص و نمایان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به وحدت مسلمانان به عنوان پیام حج اشاره کرد و گفت: به یقین مسلمانان باید اختلاف نظرها همچون اختلاف های مذهبی، سیاسی، قومی و مسائل گوناگون که سبب چند دسته شدن می شود را کنار بگذارند و تلاش کنند در مراسم حج به منافع و مصالح جهان اسلام توجه بیشتری داشته باشند.
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان مهم ترین پیام حج را وحدت دانست و بیان داشت: شیعیان در کنار اهل سنت باید مسأله وحدت را در نظر داشته و با دروی از اختلاف و تفرقه در حج وحدت مسلمانان را به دنیا نشان دهند.
وی تصریح کرد: در مراسم حج مسلمانانی که از همه قاره ها با رنگ های گوناگون و با سلیقه های متفاوت اما با یک هدف حضور پیدا می کنند می خواهند حج ابراهیمی را انجام داده و این سنت را زنده نگه دارند.
استاد حوزه و دانشگاه خطاب به شیعیان حاضر در مراسم حج گفت: شیعیان در کنار دیگر مسلمانان باید توجه داشته باشند که از مهم ترین پیام های حج بیان وحدت و همبستگی است و همانطور که خداوند در قرآن می فرماید حج باید عاملی برای وحدت مسلمانان و برائت آنها نسبت به دشمنان و مشرکان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به وجود توحید در همه اعمال حج اظهارداشت: به یقین توحید مهم‎ترین پیام حج از نخستین روز اجرای مناسک آن است به گونه ای که اعمال حج با توحید آغاز شده و با توحید نیز خاتمه پیدا می کند.
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان پایبندی حجاج به عهد خود با خداوند را از وظایف آنها دانست و افزود: مهم ترین دستاورد فردی حج پایبندی حجاج بر عهدی است که با خداوند متعال در حج و مناسک آن بسته اند و فرمانبرداری خداوند متعال را در همه مراحل زندگی سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با تأکید بر فاصله بسیار حج واقعی با حج مد نظر رسول خدا گفت: مراسم حج که در حال حاضر برگزار می شود مطلوب دشمنان اسلام است و این مراسم مذهبی بیشتر به بازاری برای کالاهای دیگر کشورها تبدیل شده و از آن شکل واقعی خود که باید مظهر همراهی با رسول خدا باشد خارج شده است.
استاد حوزه و دانشگاه خوزستان با اشاره به سخنان امام(ره) مبنی بر اینکه حج بی برائت حج نیست تصریح کرد: پیام صریح قرآن این است که مسلمانان باید نسبت به یکدیگر مهربان بوده و در برابر دشمنان و کفار سرسخت و شدید باشند و امیدواریم با بیداری مسلمانان بتوانیم به حج راستین که مورد نظر پیامبراکرم(ص) بود برگردیم./9462/ت302/غ
ارسال نظرات