۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۸۳۶۱۲
همزمان با میلاد امام رضا(ع)؛

بهره برداری از فاز دوم حوزه علمیه امام باقر شاهین دژ آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ گفت: فاز دوم این مدرسه علمیه همزمان با میلاد امام رضا (ع) به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام باقري امام جمعه و مسئول حوزه علميه شاهين دژ

حجت الاسلام نبی باقری، مسؤول حوزه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به روند تکمیل این حوزه علمیه اظهار کرد: فاز اول ساختمان حوزه علمیه شاهین دژ در سال 90 افتتاح شد و  فاز دوم این حوزه در میلاد امام رضا(ع) افتتاح خواهد شد.

 

به گفته وی، همزمان با آغاز بهره برداری از فاز دوم، احداث فاز سوم این پروژه حوزوی کلنگ زنی می شود.

 

امام جمعه شاهین دژ گفت: فاز اول و دوم مدرسه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ با هزینه هجده میلیارد ریال اعتبار احداث و آماده بهره برداری شده است.

 

حجت الاسلام باقری افزود: با بهره برداری از هر فاز حوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ ظرفیت پذیرش طلبه در این مرکز علوم دینی 80 نفر افزایش می یابد.

 

امام جمعه شاهین دژ در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 80 نفر در آزمون شرکت کرده بودند که دوره اختبار و تثبیت با حضور 18 طلبه از بیستم مرداد ماه شروع شده است و تا بیستم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.


وی تصریح کرد: در حوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ شصت و شش طلبه از پایه یک تا چهار مشغول فراگیری احکام و اخلاق دینی هستند.

 

مسؤول حوزه امام باقر(ع) شاهین دژ با اشاره به برگزاری چهار کلاس از پایه یک تا چهار با حضور پنج استاد در این مدرسه علمیه اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید فقط یک استاد جذب این مدرسه علمیه شده است.


وی از نبود مشکل استاد سرا در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: در این مدرسه علمیه تمامی اساتید و مدیر به صورت رایگان از منازل استفاده می کنند.


حجت الاسلام باقری با اشاره به تجربه 18 ساله خود، اخلاق اسلامی و زی طلبگی را در اولویت خواند و گفت: با وجود اخلاق و تقوا در طلبه علم نیز با او همراه می شود درحالی که نبود اخلاق و تقوا مایه سرافکندگی طلاب است./936/ت303/ب

ارسال نظرات