۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۸۳۷۶۸
با حضور ائمه جمعه سراسر کشور؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری خرم آبادی در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری خرم آبادی از سوی آیت‌الله مهدوی کنی و با حضور ائمه جمعه سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.
مرحوم آيت الله طاهري خرم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری خرم آبادی شامگاه امروز سه شنبه نوزدهم شهریورماه از سوی آیت‌الله مهدوی کنی و با حضور ائمه جمعه سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آیت‌الله طاهری خرم آبادی در سایه اندیشمندی و توانمندی علمی و فقاهتی، مبارزه را در زندگی‌اش از آغاز نهضت امام(ره) فراگرفته بود، افزود: ایشان به‌عنوان یک چهره مبارز با نظام ستمشاهی هم از دیدگاه دشمن و هم در محضر دوستان و شاگردان شناخته می‌شد.

وی آیت‌الله طاهری خرم آبادی را از ذخایر برجسته مکتب امام خمینی(ره) و درس ایشان دانست و ابراز داشت: ایشان در عرصه‌های مختلف نظام، از لحاظ ظاهر، بی نام و نشان بود اما از نظر باطن عنصر نافذی بود و وجود مبارکش  در همه عرصه‌های سازندگی انقلاب اسلامی و انسان سازی برای نظام نقش آفرین بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که شاخص بهره‌‌‌وری در مجموعه فعالیت‌ها، کاربردها و کارنامه یک روحانی باید این باشد که بهره برداری دین از این فعالیت‌ها و جنب و جوش‌ها بیشتر بود یا بهره‌وری شخصی، افزود: آیت‌الله طاهری خرم آبادی برای ما یک اسوه و الگویی بود که بهره‌وری دین و اسلام بیشتر از عرصه‌ای بود که مورد بهره برداری خودش در زندگی اجتماعی و فردی قرار می‌گرفت.

لازم به ذکر است در این مراسم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت‌الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه نیز حضور داشتند.

گفتنی است این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از ائمه جمعه آغاز و سپس با مداحی توسط وی ادامه یافت./956/پ202/ع

ارسال نظرات