۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۸۳۷۷۵
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار می شود.
مسابقات قرآني

علی ابراهیمی، مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم اظهار داشت: این مسابقات شامل دو مرحله استانی و کشوری است و بین کارکنان دستگاه های فرهنگی در سطح ادارات برگزار می شود که به دنبال آن نفرات اول استان در هر رشته به تهران و به مرحله کشوری اعزام می شوند.


وی افزود: اولین دوره از این مسابقات در سال گذشته برگزار شد که امسال نیز دومین دوره آن در سطح کشور و در زمینه های مفاهیم،حفظ دو، سه، پنج و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و تحقیق قرآن کریم برگزار می شود.


ابراهیمی گفت: تاریخ برگزاری مرحله استانی این مسابقات مقارن با مهر و آبان ماه سال جاری و مرحله کشوری آن دربهمن ماه سال 92 می باشد، در استان کرمانشاه بیش از 120 نفر در این مسابقات ثبت نام کرده اند.


وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات تسنیم ایجاد انس و الفت میان دستگاه های فرهنگی و ارتقاء سطح معلومات قرآنی کارکنان می باشد، شرکت کنندگان در مسابقات تسنیم شامل مدیران، کارکنان و همسران پرسنل می باشد.

مسؤول دار القرآن تبلیغات کرمانشاه خاطر نشان کرد: علاوه بر مسابقات قرآنی تسنیم، مسابقات قرآن کریم ویژه عموم نیز در زمینه های حفظ و قرائت برگزار می شود و ویژه خواهران و برادران در دو رده سنی زیر شانزده و بالای شانزده سال است و منتخبین این مسابقات به مرحله کشوری اعزام می شوند.


وی افزود: مرحله استانی این مسابقات توسط دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه و در مهر و آبان سال 92 برگزار می شود و مرحله کشوری آن نیز در بهمن جاری اجرا می شود، در این مسابقات هفتصد و هفتاد و دو نفر نفر ثبت نام نموده اند.


ابراهیمی خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات با رویکردی جدید در عرصه مسابقات قرآنی اجرامی شود، توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در میان قاریان و حافظان و تسلط بیشتر آنان بر آیات قرآن جهت القای معانی به مخاطبین از اهداف برگزاری این مسابقات است./967/پ202/ع

ارسال نظرات