۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۸۳۹۱۶
معرفی پایان‌نامه‌های حوزوی؛

توطئه‌های یهود در عصر نبوی و عصر حاضر

خبرگزاری رسا ـ پایان‌نامه «توطئه های یهود در عصر نبوی و عصر حاضر» پژوهشی از «مریم نعمت زاده» به بررسی مفهوم یهود در عصر نبوی و یهود در عصر حاضر و نحوه عملکرد این قوم در طول تاریخ نسبت به اسلام می‌پردازد.
پايان نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایان‌نامه «توطئه های یهود در عصر نبوی و عصر حاضر» پژوهشی از «مریم نعمت زاده» به بررسی مفهوم یهود در عصر نبوی و یهود در عصر حاضر و نحوه عملکرد این قوم در طول تاریخ نسبت به اسلام اهتمام ورزیده است.

بر اساس این گزارش، در چکیده این پایان‌نامه میخوانیم:

چکیده:

در این پژوهش سعی بر آن است که خواننده را با مفهوم یهود در عصر نبوی و یهود در عصر حاضر (صهیونیسم) و نحوه عملکرد این قوم در طول تاریخ نسبت به اسلام آشنا کنیم و بر همین امر به تعریف یهود و تاریخچه قوم یهود از زمان شکل‌گیری تا زمان پیامبر (ص) و به نوع توطئه‌ها و رفتارهای خصمانه این قوم در برابر درخت نونهال اسلام در زمان پیامبر پرداخته شود و به توضیح و تعریف مفهوم صهیونیسم و تفاوت این مکتب نوظهور که خود را داعیه‌دار قوم یهود می‌دانند با یهودیان و نحوه شکل‌گیری این مکتب در عصر حاضر و هم چنین به نحوه برخورد منفی یا به عبارتی توطئه‌های صهیونیسم برای براندازی اسلام و هر آیین حق جو در حال حاضر در زمینه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی پرداخته شود و تمام تلاش استفاده از مطالب منابع و کتب معتبر و دست اول در این زمینه بود که از کتب تفسیری، تاریخی و تحلیلی و مقالات در این رساله استفاده شد. در نهایت آن چه که خواننده پس از خواندن این پژوهش در می‌یابد این است که آنجا که دشمنان اسلام توانستند به اسلام ضربه‌ای وارد کنند غفلت مسلمانان نسبت به اسلام و قرآن و ائمه (ع) است و آن جایی که همه مسلمین جهان یک صدا شوند تمام جهان به حقانیت و زلالی این دین اعتراف خواهد کرد و این جرثومه فساد از زمین پاک خواهد شد به امید آن روز که مصلح واقعی ظهور نماید و جهان را از ظلم و جور نجات بخشد.

تعریف و ضرورت موضوع:

توطئه: به معنای دسیسه و نیرنگ است که در این تحقیق به نوع عملکرد منفی یهود نسبت به دین اسلام در عصر نبوی و ستیزه‌جویی صهیونیسم نسبت به ادیان الهی از جمله اسلام در عصر حاضر پرداخته خواهد شد.

یهود: اسمی است که بر پیروان حضرت موسی (ع) اطلاق می‌شود. یهود نسب خود را به حضرت ابراهیم رسانده و خود را فرزندان اسحاق نبی می‌دانند و بنا بر آنچه از اسناد تاریخی و روایی بر می‌آید که این قوم همواره در برابر دعوت حق انبیا و برگزیدگان الهی به ستیزه برخاسته و آن‌ها را مورد اذیت و آزار قرار داده‌اند. ایشان برای رسیدن به امیال دنیوی و خواسته‌های نفسانی به تحریف کتب الهی و کشتن انبیا پرداخته‌اند و همواره خود را قوم برگزیده می‌نامند که در نهایت بر جهان سلطه خواهند داشت. یهودیان بنا بر آموزه‌های دینی خود همواره منتظر منجی بوده‌اند که آن‌ها را نجات خواهد داد و بر تمام اقوام حکومت خواهند کرد. آن‌ها نشانه‌های پیامبر (ص) را به خوبی می‌دانستند و منتظر ظهور ایشان بودند ولی این قوم منافع مالی و اقتصادی خود را با گرویدن به این دین در خطر دیدند و شروع به اذیت و آزار پیامبر اسلام و مسلمانان کردند و به عنوان یکی از سرسخت‌ترین دشمنان اسلام بنا بر گفته قرآن نامیده شده‌اند. در این تحقیق سعی شده به این عملکرد ضد اسلامی (توطئه) در زمان پیامبر اسلام اشاره شود هم چنین به نوع عملکرد منفی صهیونیسم که خود را طلایه‌داران قوم یهود معرفی می‌کنند و بر اساس همین امر برای سلطه به جهان تمام تلاش مزدور خود را برای از بین بردن ادیان و اقوام به‌کاربرده‌اند و تمام حربه‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و...نسبت به دین اسلام به کار می‌برند. با توجه به این که تاریخ همیشه در حال تکرار است و باید از آن عبرت گرفت سعی بر آن بود که یک امر تطبیقی از نظر زمانی نسبت به عملکرد یهود نسبت به اسلام در دو بازه زمانی (عصر نبوی و حاضر) بررسی شود.

توطئه‌های یهود در عصر نبوی:

قوم یهود در طول تاریخ از زمان حضرت موسی (ع) تا زمان پیامبر خاتم (ص) دارای انحرافات بسیار زیادی بوده‌اند که در منابع معتبر در فصل‌های گذشته به آن اشاره شد. در این فصل به توطئه‌های یهود در حوزه‌های سیاسی- نظامی و فرهنگی- اعتقادی و اقتصادی نسبت به اسلام در عصر نبوی می‌پردازیم:

الف) توطئه‌های سیاسی- نظامی:

1- جاسوسی علیه مسلمین: عده‌ای از قوم یهود برای ضربه زدن به مکتب نوپای اسلام در مدینه دست به عملیات جاسوسی زدند. حتی طبق بیان مورخین در ظاهر به اسلام ایمان آوردند تا بهتر بتوانند به جاسوسی بپردازند و به اسرار و اطلاعات مسلمین دست یابند. منافقان با یهود سر و سرّی داشتند و در نهان بر ضد مسلمانان توطئه می‌کردند و با انتقال اخباری که از مسلمین به دست آورده بودند به یهودیان بر ضد مسلمانان توطئه می‌کردند که با نزول آیه 118 آل عمران و نهی مسلمین از اعتماد بر یهود نقشه آن‌ها بر هم ریخت.

2- ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان: از توطئه‌های دیگر یهود بر علیه اسلام، دامن زدن به عداوت‌های دیرینه و سوءاستفاده از کینه‌های نهفته قبل از اسلام میان دو قبیله اوس و خزرج بوده است.

3- ایجاد ناامنی و فتنه در جامعه اسلامی: پیامبر (ص) علاوه بر پیمان‌نامه داخلی، پیمان جداگانه‌ای باهر یک از سه قبیله یهودی بنی قینقاع، بنی نظیر و بنی قریظه منعقد ساخت که می‌توان آن را پیمان عدم تجاوز نامید و لیکن هر سه طایفه پیمان خود را شکستند چون می‌دیدند که در سایه اسلام نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند بنابراین برای تضعیف جامعه اسلامی دست به اقداماتی زدند که امنیت جامعه را دچار مخاطره کرد.

ب) توطئه‌های فرهنگی:

1- القاء افکار انحرافی در بین مسلمین: یهود مدینه، فعالیت‌های زیادی در عرصه فرهنگی علیه اسلام کرد که یکی از آن‌ها ایجاد شبهات فکری و عقیدتی و القاء افکار انحرافی بود تا مانع پیشرفت اسلام شوند که می‌توان موارد زیر را نمونه آورد: نسبت فقر به خدا- تصدیق بت پرستی قریش از سوی یهود- تلاش برای تضعیف پایه‌های ایمان مسلمانان.

2- حربه‌های فرهنگی جهت اسلام زدایی: جامعه یهود مدینه، با رشد سریع اسلام، در رسیدن به اهداف و مقاصد خود ناکام ماند. به همین سبب بغض و کینه آن‌ها از دین اسلام شدت یافت و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده جهت اسلام زدایی به عمل آوردند که می‌توان به مواردی از آن‌ها به عنوان حربه‌های فرهنگی اشاره کرد: توطئه یهود برای انحراف پیامبر (ص)- تلاش برای ارتداد مسلمین- ترور شخصیت‌های اسلام- کتمان حقایق از سوی سران یهود- تحریم افشای نشانه‌های پیامبر (ص)- تحریف و تغییر متن تورات- توبیخ مسلمان شده‌ها.

ج) توطئه‌های اقتصادی:

1- ایجاد بحران‌های اقتصادی: سران یهود برای این که مسلمین را از آیین اسلام برگردانند، آنان را در بحران‌های اقتصادی شدیدی قراردادند به طوری که عده‌ای از مسلمانان در معرض مرگ قرار گرفتند.

2- عهدشکنی و خیانت در امانت: یکی از توطئه‌های یهود این بود که از دادن قرض‌های خود و اموالی که از مسلمین خریده و امانت‌هایی که به آن‌ها سپرده بودند، خودداری می‌کردند.

شایان‌ذکر است، پایاننامه «توطئه های یهود در عصر نبوی و عصر حاضر» پژوهش پایانی «مریم نعمت زاده»، برای اخذ مدرک کارشناسی مدرسه علمیه نور الزهراء (س) تهران است که در پاییز 1389 دفاع شده است و استاد راهنمای آن «خانم بوترابی» و استاد داور آن «خانم نیکوبرش» است./9193/پ201/ی

ارسال نظرات