۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۸۴۰۲۰
مقام دینی روسیه:

بازداشت کشیش قرآن سوز مانع تکرار خشونت‌های مذهبی شد

خبرگزاری رسا ـ کشیش پروتستان روسیه ضمن ابراز خرسندی از دستگیری کشیش موهن آمریکایی، بیان کرد: بازداشت این فرد بی‌مسؤولیت از ایجاد دوباره خشونت‌های مذهبی در جهان جلوگیری کرد.
تري جونز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «سرگی ریاخوفسکی»، از کشیشان پروتستان روسیه، با بیان این‌که تری جونز، کشیش موهن آمریکایی فردی بی‌مسؤولیت است، عنوان کرد: خداوند را شکر می‌کنیم که قبل از این‌که این کشیش بی‌مسؤولیت دست به اقدامی بزند که سبب ایجاد تنش میان شهروندان شود، بارداشت شد.

 

وی تاکید کرد: دستگیری این فرد سبب شد که هزاران شهروند مسیحی و مسلمان که در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، از ورود به فضای درگیری‌های قومی و مذهبی دور بمانند و اسیر فتنه‌انگیزی‌های این کشیش‌نما نشوند.

 

این مقام مذهبی روسی در پایان عنوان کرد: هر زمان که این فرد دست به اقدامی می‌زند، درگیری‌های مذهبی میان مسیحیان و مسلمانان افزایش می‌یابد و امنیت شهروندان به خطر می‌افتد. خوشحالیم که این‌ار قبل از هر اقدامی، این کشیش دستگیر و روانه زندان شد.

 

گفتنی است نیروهای پلیس در ایالت فلوریدای آمریکا تری جونز را در مسیر حرکت با خودروی خود برای سوزاندن سه هزار نسخه از قرآن کریم دستگیر کردند. تری جونز پیش از این در سایت اینترنتی خود اعلام کرده بود که قصد دارد در دوازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر، 2998 نسخه از قرآن کریم را آتش بزند.

 

در مقابل، رییس کنگره بین المللی مسلمانان «دالاس» ابراز نگرانی کرده بود که این حرکت بسیاری از کشورهای اسلامی را خشمگین خواهد کرد. تری جونز در 28 آوریل 2012 میلادی برای اولین بار قرآن را به آتش کشید و تنها به پرداخت 271 دلار محکوم شد. در پی این اهانت به مقدسات اسلامی، موجی از خشم سراسر جهان اسلام را فراگرفت.

 

به عقیده ناظران جلوگیری پلیس آمریکا از اهانت دوباره این کشیش آمریکایی، به دلیل نگرانی مسؤولان این کشور از واکنش مسلمانان و جلوگیری از در معرض خطر قرار گرفتن منافع آمریکا در کشورهای مختلف بوده است. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات