۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۸۴۰۷۶

طلاب حوزه علمیه خواهران ماکو با مراجع تقلید و علمای قم دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه ماکو از اعزام طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علماء به قم خبر داد.
حجت الاسلام رنجبري

حجت الاسلام ایوب رنجبری، مدیر حوزه های علمیه ماکو، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران این شهرستان از 18 شهرستان به منظور دیدار با مراجع تقلید و علماء عازم قم شدند.

 

وی گفت: 18 طلبه به همراه دو نفر از اساتید حوزه پس از دیدار با مراجع عظام تقلید و علماء امروز قم را به مقصد ماکو ترک کردند.

 

حجت الاسلام رنجبری، زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س)، جمکران و  بازدید از کتابخانه و مرکز فرهنگی حوزه های علمیه خواهران را از برنامه های جنبی این سفر یک هفتگی اعلام کرد.

 

وی در ادامه به به شروع کلاسهای درس طلاب اشاره کرد و گفت: شروع کلاسه ای حوزه علمیه برادران از بیستم و حوزه علمیه خواهران از بیست وپنجم شهریور ماه است .


امام جمعه ماکو خاطر نشان کرد: امسال سهمیه پذیرش طلاب در حوزه علمیه برادران بیست نفر و در حوزه علمیه خواهران بیست و پنج نفر است.


وی بر محوریت برنامه های پرورشی، تربیتی و اخلاقی در کنار کلاس های آموزش درس در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی  موجب ارتقای معنویت طلاب می شود.


حجت الاسلام رنجبری در ادامه از جذب دو استاد برای هر یک از حوزه های برادران و خواهران خبر داد و گفت: این افراد دوره های آموزشی استادی را در قم، ارومیه و شیراز جهت کسب آمادگی برای ورود به این عرصه گذرانده اند.


مدیر حوزه های علمیه ماکو در پایان با اشاره به روند احداث پروژه حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان گفت: این پروژه با مساحت و زیربنای 350متر مربع از سال گذشته آغاز شده است.

 

وی اظهار داشت: تا کنون دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است و در صورت تامین سه میلیارد ریال اعتبار لازم تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات