۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۱۲۳

گزارش لحظه به لحظه از ماجرای صلح حدیبیه

خبرگزاری رسا ـ کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای صلح حدیبیه» از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شد.
صلح حديبيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا ـ کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای صلح حدیبیه» به بیان نقطه شروع، مسیر حرکت و چگونگی صلح مسلمانان با کافران مکه در منطقه حدیبیه شبه جزیره عربستان می‌پردازد.

 

این اثر از مجموعه گزارش‌های لحظه به لحظه به قلم محمدرضا انصاری به شمار می‌آید. کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای صلح حدیبیه با بیانی ساده و روان در چهار بخش، مباحثی نظیر به سوی حدیبیه، توقف در حدیبیه، صلح در حدیبیه و بازگشت از حدیبیه نوشته شده است.

 

کتاب حاضر پس از گذشت 1428 سال از وقوع صلح حدیبیه به رشته تحریر درآمده است و محتوای آن با چگونگی وقوع ماجرای صلح حدیبیه در سال ششم هجری قمری، با اشاره به وقوع معجزات خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله در این سفر ادامه می‌یابد و پس از اجرای صلح‌نامه میان مسلمانان و کفار با نزول سوره فتح به پایان می‌رسد.

 

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «در حین انجام عمره، جبرئیل نازل شد و خبر داد که مشرکین شایع کرده‌اند مسلمانان خسته‌اند و آب و هوای نامناسب آن‌ها را از پا درآورده است. لذا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برای نشان دادن استقامت مسلمانان دستور هَروَله؛ (آهسته دویدن)  داد و فرمود خدا رحمت کند کسی را که به آن‌ها قوت خویش را نشان دهد. مسلمانان با اطاعت از امر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سه مرتبه کعبه را با هروله طواف کردند. کاروان اسلام پس از سه روز توقف در مکه و انجام اعمال عمره، طبق قرارداد صلح از شهر خارج شدند و به مدینه بازگشتند.»

 

نخستین چاپ کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای صلح حدیبیه با شمارگان سه هزار نسخه در 56 صفحه و به قیمت هزار و ششصد تومان از سوی انتشارات دلیل ما راهی بازار کتاب شد./998/د102/ق

ارسال نظرات