۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۸۴۱۴۷

همکاری امنیتی آرژانتین و برزیل

خبرگزاری رسا ـ برزیل و آرژانتین برای مقابله با تهدیدات سایبری و جاسوسی آمریکا، همکاری امنیتی گسترده خواهند داشت.
وزير دفاع برزيل و آرژانتين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در گزارشی از همکاری های اطلاعاتی برزیل و آرژانتین برای مبارزه با جاسوسی آمریکا از این دو کشور خبر داد.
کلسو آموریم، وزیر دفاع برزیل در دیدار با آرتورو پیورسیلی، همتای آرژانتینی خود در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین درباره راه های گسترس همکاری و توافقات دوجانبه برای مقابله با تهدیدات سایبری و جاسوسی آمریکا، بحث و تبادل نظر کرد.
وزیر دفاع آرژانتین پس از گفتگو با همتای برزیلی خود به خبرنگاران گفت: ما تصمیم گرفتیم که تا پایان امسال در برزیل نشستی را با هدف پیدا کردن راه های دفاعی برای مقابله با تهدیدات سایبری و جاسوسی آمریکا برگزار کنیم. علاوه بر تلاش های خاص به کار برده شده توسط هر دو طرف، همکاری نزدیک نیز لازم است. این کار به ما کمک خواهد کرد، خطر چنین حملاتی در آینده کاهش یابد.
چندی پیش بر اساس اطلاعات محرمانه ای که منتشر شد، نشان داد آمریکا از یک شرکت نفتی برزیلی جاسوسی کرده است. علاوه بر این، مشخص شد که آژانس امنیت ملی آمریکا، تماس ها و ارتباطات رئیس جمهور برزیل و مکزیک را نیز رهگیری کرده است.
در بخشی از این اسناد آمده است: آژانس امنیت ملی آمریکا، از ایمیل ها، تماس های تلفنی و پیام های متنی دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل و انریکه پنانیه‌تو، رئیس جمهور مکزیک در زمانی که او به قدرت رسیده بود، جاسوسی کرده است.
پس از این افشاگری بود که رئیس جمهور برزیل هشدار داد که اگر اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مورد جاسوسی از برزیل به او توضیح قانع کننده ای ارائه ندهد، ممکن است سفر برنامه ریزی شده خود به این کشور را لغو خواهد کرد./1415/1409/ح

ارسال نظرات