۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۸۴۲۰۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ نجوای اذان هدیه سفیر حرم رضوی برای نوزاد تازه متولد شده، برتری فیلنامه نویس ارومیه ای در جشنواره فیلنامه نویسی رضوی، مناطق عملیاتی شمالغرب میزبان کاروان های رواهیان نور و برگزاری مرحله منطقه ای دهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بنیاد شهید عناوین اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، خادمین بارگاه مطهر رضوی در چهارمین روز از حضور خود در آذربایجان غربی، صبح امروز از بیماران بستری در بیمارستان شهید مطهری ارومیه عیادت و دلجویی کردند.

 

خدام و نماینده آستان قدس رضوی در بدو ورود خود به بیمارستان از بخش خون و بیمارسان بستری در این بخش با اهدای شاخه نبات، نمک متبرک و بازی فکری اهدایی از سوی آستان قدس رضوی، از کودکان دلجویی کرده و برای آن ها آرزوی سلامتی کردند.

 

خادمان پس از بیماران با کارکنان و پرستاران این بخش نیز دیدار کرده و نمک و شاخه نبات متبرک حرم رضوی را به آنان اهدا کرده و در در انتها همه بیماران و پرستاران به پرچم متبرک حرم مطهر رضوی توسل کرده و اشک شوق بر دیدگانشان جاری شد.

 

دیدار با نوزادان و خردسالان بخش اطفال بیمارستان در مرحله بعدی عیادت از بیماران این بیمارستان انجام شد و خدام بارگاه مطهر امام رضا(ع) با اهدای گل، شاخه نبات، نمک متبرک و همچنین بازی فکری اهدایی آستان قدس رضوی، با کودکان و مادران آن ها دیدار کردند.

 

قرائت اذان در گوش نوزاد از سوی حجت الاسلام بابایی یکی از خادمان آستان قدس رضوی موجب اشک شوق مادر نوزاد و حاضران در بخش شد.

 

تبرک به بیرق حرم مطهر رضوی از سوی کودکان و مادران و همچنین پرستاران بخش نیز چشمان عاشقان امام رئوف را بارانی کرد.

 

گریه های شوق کودک عراقی بستری در بخش اطفال از دیدار سفیران رضوی و تبرک وی به پرچم متبرک موجب منقلب شدن خادمان و حاضران شد.

 

برتری فیلنامه نویس ارومیه ای در جشنواره فیلنامه نویسی رضوی

 

داریوش علیزاده، مسؤول روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: علی بانگین از هنرمندان فیلمنامه نویس و انیمیشن ساز ارومیه، جایزه بهترین فیلمنامه بخش انیمیشن کوتاه هشتمین دوره جشنواره فیلمنامه نویسی رضوی را با ارائه فیلمنامه در اوج دیدار کسب کرد.


وی اظهارکرد: در مراسم معرفی برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره که با حضور جمع زیادی از هنرمندان و تعدادی از مسئولان در سالن سینمای حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد نفرات برتر این جشنواره در بخشهای طرحهای پژوهشی مستند، فیلمنامه های انیمیشن کوتاه، فیلمنامه های کوتاه داستانی و فیلمنامه های بلند داستانی با موضوع فرهنگ رضوی معرفی شد.


علیزاده ادامه داد: در اوج دیدار، پروانه، نصیب ام کن، با من بمان عنوان فیلمنامه هایی بودند که از حوزه هنری آذربایجان غربی جهت حضور در هشتمین دوره جشنواره فیلمنامه نویسی رضوی ارسال شده بودند که اوج دیدار نوشته علی بانگین به همراه 30 فیلمنامه و طرح پژوهشی به بخش مسابقه این دوره از جشنواره راه یافته بود.


علی بانگین از هنرمندان انیمیشن ساز و فیلمنامه نویس شهرستان ارومیه است که تاکنون چندین عنوان فیلمنامه و فیلم انیمیشن از جمله سنگستان، باغ مینو، تبر و مترسک و ماه به تهیه کنندگی حوزه هنری را در کارنامه خود دارد.

 

مناطق عملیاتی شمالغرب میزبان کاروان های رواهیان نور

 

گروهی از زائران مناطق عملیاتی شمالغرب کشور روز گذشته وارد آذربایجان غربی شدند.

 

زائران مناطق عملیاتی شمالغرب در شش روز اقامت خود در ارومیه از یادمان های سطح شهرستان ارومیه شامل یادمان 14 شهید بند، محور ارومیه، سیلوانا، شهدای گمنام پارک جنگلی و سایر مراکز سیاحتی ارومیه و نیز پیرانشهر بازدید می کنند.

 

کاروان راهیان نور شمالغرب استان های گلستان، یزد و مازندران شامل 550 نفر هستند و در مدت اقامت خود علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی یاد شده از برنامه های جنبی فرهنگی و هنری تدارک دیده شده نیز بهره مند می شود.


بر اساس گزارش مسؤولان سپاه شهدای آذربایجان غربی ورود کاروان های راهیان نور شمالغرب کشور به شهرستان ارومیه تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

برگزاری مرحله منطقه ای دهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بنیاد شهید

 

جعفر واحدی، دبیر ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گشایش این مسابقات گفت: مرحله منطقه ای دهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های شمالی کشور در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم و اذان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری این دوره از رقابت ها از امروز با شرکت 71 نفر در خانه جوان ارومیه آغاز می شود.

 

واحدی اضافه کرد: کارکنان و اعضای خانواده های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان، اردبیلو گیلان در این مسابقات حضور دارند.
وی اظهار کرد: این مسابقات در دو سطح زیر
16 سال و بالای 16 سال در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.


واحدی
گفت: نفرات اول و دوم هر یک از رده های سنی در پنج رشته یاد شده به مسابقات کشوری راه خواهند یافت. /936/د101/ب

ارسال نظرات