۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۸۴۲۳۱
طی همایشی بین‌المللی؛

خطرات اندیشه تکفیری برای امت اسلام در کربلا بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی «اندیشه تکفیری و خطرات آن برای امت اسلام» روز گذشته در کربلا برگزار شد.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «اندیشه تکفیری و خطرات آن برای امت اسلام» دیروز، 23 شهریورماه، با حضور جمعی از علمای مسلمان از فرقه ها و کشورهای مختلف جهان به همت آستان مقدس حسینی در کربلای معلی برگزار شد.

 

علمای شرکت‌کننده بر ضرورت ریشه‌کن کردن فتنه در خطابه‌های دینی تأکید کرده و همچنین نسبت به گسترش اندیشه‌های تکفیری و خطرات آن برای کشورها و جوامع اسلامی هشدار دادند.
نشر خطابه دینی میانه‌رو، تلاش علما برای عمل به مسؤولیت خود در زمینه نشر خطابه دینی و از بین‌‌بردن افراط‌گرایی و اشاعه اسلام حقیقی از دیگر موضوعات مورد تأکید در همایش بود.

 

سخنرانان این همایش نیز مبارزه با اندیشه‌ها و شیوه تکفیری را خواستار شدند و نسبت به تجاوز گروه‌های تکفیری سوریه علیه اقلیت‌های دینی که اقدامات تحریک‌برانگیز گروه‌های منطقه‌ای با هدف نشر آشوب و تقسیم منطقه عامل آن است، هشدار دادند.

 

در بخشی از این همایش نیز بر یکپارچگی صفوف عراقی‌ها و عدم گرایش آنان به سمت توطئه‌های گروه‌های خارجی به‌منظور ایجاد فتنه طایفه‌ای بین شهروندان عراقی تأکید شد.

 

بنا بر این گزارش، یکپارچه‌کردن خطابه دینی، رد هرگونه افراط‌گرایی و مبارزه با اندیشه‌هایی که برای ضربه‌زدن به اسلام و مسلمانان تلاش می‌کنند، از توصیه‌های پایانی همایش کربلا بود./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات