۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۸۴۲۶۵
استاد دانشگاه عین الشمس مصر:

غرب به دنبال تکرار سناریوی سوریه در مصر است

خبرگزاری رسا ــ استاد دانشگاه عین الشمس مصر گفت: غربی‎ها با ایجاد هرج و مرج در مصر به دنبال تکرار سناریوی سوریه در این کشور هستند.
حمله هوايي ارتش مصر پرچم مصر


 

فردوس موسی موسی، فعال حقوق زنان و استاد دانشگاه عین الشمس مصر در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به جایگاه زن مسلمان در کشورهای اسلامی تاکید کرد که زن مسلمان گام‌های بلند و سریعی را در جامعه برداشت و توانست از جایگاه بسیار مناسبی در اغلب کشورهای اسلامی برخوردار شود.
 

 

وی  به تلاش‌های زنان مسلمان در راستای کسب آزادی، عدالت و کرامت انسانی در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: زنان مسلمان همواره در بطن جریان‌های سیاسی و فرهنگی جامعه بوده‌اند، که این امر تا به امروز ادامه داشته است و به جرات می‌توان گفت زنان مصری از تاثیرگذارترین توده‌های انقلابی مصر بودند که با فعالیت‌ها و نقش آفرینی خود سبب سرنگونی رژیم حسنی مبارک شدند.

 


این فعال زن مصری به تمجید از نگاه اسلام به زن پرداخت و این نگاه را نگاهی جامع و فرازمانی عنوان کرد، نگاهی که توجه ویژه‌ای را به خصوصیات فطری زنان داشته و به آنان به دور از مسائل مادی و غریضی کرامت بخشیده است.
 

 

فردوس موسی در ادامه به ارزیابی شرایط خود از مصر و منطقه پرداخت و اظهار داشت که در برهه کنونی غربی ها به دنبال تکرار سناریوی سوریه در مصر و ایجاد هرج و مرج در این کشور هستند که این امر تا کنون با هوشیاری مردم خنثی شده است.
 

 

وی ادامه داد: ما به عنوان ملت مصر هرگونه دخالت خارجی در سوریه و سایر کشورهای اسلامی را به شدت محکوم می‌کنیم چرا که کشورهای خارجی تنها به منافع و مصالح خود می‌اندیشند و نمی‌توانند کمکی به حل مشکلات داخلی جهان اسلام داشته باشند.
 

 

فردوس موسی با اشاره به توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به جهان اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمانان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی دشمن اصلی جهان عرب و کشورهای اسلامی است که باید نسبت به توطئه‌های آن هوشیار بود. ملت مصر نیز همواره خواستار قطع روابط کامل با رژیم صهیونیستی و وقف هرگونه مبادلات اقتصادی و سیاسی با این رژیم اشغالگر است.
 

 

این استاد زن مصری، رژیم صهیونیستی را خاری در چشم جهان اسلام برشمرد و گفت: همه مسلمانان باید به رویارویی با اسرائیل بپردازند./983/ب911/ک

ارسال نظرات