۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۴۳۵۴

هفتاد و هشتمین شماره ندای رسا وارد بازار مطبوعات شد

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و هشتمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
سه روزنامه نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هفتاد و هشتمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.

 

«حضور خدام حرم رضوی در 12 شهرستان خوزستان، برگزاری 20 برنامه محوری ویژه هفته دفاع مقدس در خوزستان، افتتاح سه باب خانه قرآن روستایی در شوش، نامگذاری پل هشتم اهواز با نام امام رضا علیه السلام همزمان با میلاد این امام بزرگوار، چاپ و رونمایی از سه کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان، اعزام تشویقی متبرعان خوزستانی به عتبات مقدس عراق، راه اندازی بزرگترین موزه جنوب کشور در اهواز، گزارش مفصل از فعالیت های حوزه علمیه خواهران خوزستان و اعزام حجاج خوزستان همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام به سرزمین وحی» اخبار و مطالب درج شده در این نشریه است.

 

در یادداشت عصر بازگشت امت اسلامى به اندیشه امامت ندای رسا خواهیم خواهند: بى شک، اسلام بدون توحید و ولایت اسلام کامل نیست. توحید، ضامن ایمان فردى و نماد حاکمیت خدا بر قلب و رفتار افراد جامعه است؛ ولى توحید بدون ولایت، جامعه اسلامى پدید نمى آورد و بدون رهایى از سلطه اجتماعى شیاطین و سلاطین، احکام اجتماعى خداوند تعطیل مى گردد و شاید به همین دلیل است که در اجتماع تاریخى نیشابور، امام هشتم از کلمه توحید و ولایت اهل بیت علیهم السلام سخن گفتند و این دو را شرط مصونیت از هر خطر و امنیّت از عذاب الهى دانستند و از آن به عنوان دژ تسخیرناپذیر الهى نام بردند.

 

عصر امام رضا علیه السلام عصر بازگشت امت اسلامى به اندیشه امامت و تلاش براى اجراى این فریضه بزرگ الهى بود. گویا اراده الهى بر این بود که توطئه هاى شیطانى عباسیان تمام به خود ایشان باز گردد و تلاش هاى سیاسى آنان آثار منفى داشته باشد و تیرهاى شیطان به سوى خودشان کمانه کند. موارد ذیل از این امور است:

1. زندانى کردن و شهادت امام کاظم علیه السلام امواجى از اعتراض عمومى پدید آورد و محبوبیت و مظلومیت اهل بیت علیهم السلام را در جامعه آن روز فزونى بخشید.

 

2. تبعید و احضار اجبارى امام رضا علیه السلام به خراسان خطّ امامت را در شرق و بلاد افغانستان و گرجستان و ترکستان و خراسان بزرگ آن روزگار وسعت بخشید.

 

3. ولایت عهدى تحمیلى بر امام رضا علیه السلام، شیعه را از انزوا و تقیه بیرون آورد و جایگاه رسمى و قانونى براى تفکّر پیروان عترت علیهم السلام ایجاد کرد.

 

در ستون افلاکیان این نشریه مطلبی با عنوان «روضه بی سیمی» درج شده که در ادامه می خوانیم: سردار حسین خرازی، فرمانده لشکر امام حسین علیه السلام، چند روز پیش از عروج خونین خود، از طریق بی سیم با فرمانده گردان یا زهرا(سلام الله علیها)، محمد رضا تورچی زاده که از مداحان بود و بعدها به خیل شهدا پیوست، تماس گرفته، گفت: محمد رضا! دلم خیلی تنگ شده؛ برایم روضه حضرت زهرا(سلام الله علیها) بخوان!

 

محمد رضا گوش به فرمان، در بی سیم روضه جان سوزی خواند.

در مقر لشکر همه به حال آن دو که بی سیم به دست، از شدت تأثر، شانه هایشان تکان می خورد و گریه می کردند، غبطه می خوردند.

 

«14 مرحله برای اجرای شبکه ملی اطلاعات/ رقیب نبودن اینترنت به شبکه ملی اطلاعات، آغاز نام نویسی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، پیش بینی سکته مغزی با تصویربرداری از شبکیه، چرایی صدای ضبط شده انسان، با صدای عادی وی، رونمایی از بازی بیداری اسلامی، ساخت سیستم خورشیدی خانگی با قدرت تولید برق 220 ولت، افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور، کاهش 80 درصدی مصرف برق نسبت به لامپ‌های کم مصرف و تولید نرم افزار چند رسانه ای دهه کرامت» برخی از مطالب صفحه علم و فناوری ندای رسا را تشکیل می دهند.

 

در ستون فتواهای جدید رهبر معظم انقلاب آمده است: اگر شخصى بر اثر نیاموختن احکام، مرتکب حرام یا ترک واجب شود، گناهکار است.

اگر اعمال شخصى که اهل تقلید نبوده است موافق احتیاط یا مطابق واقع یا فتواى مجتهدى باشد که وظیفه‌اش تقلید از او مى‌‌باشد، محکوم به صحّت است.

جاهل مقصر کسى است که متوجه جهل خود بوده و راه رفع آن را نیز مى‌‏داند، ولى در آموختن احکام کوتاهى ‏کند. و جاهل قاصر کسى است که متوجه جهل خود نبوده و یا راهى براى رفع آن ندارد.

معیار در تعیین موضوعات احکام، تشخیص خود مکلف و یا اقامه دلیل شرعى بر آن، براى او مى‌باشد.

 

گفتنی است، سه روز نامه ندای رسا در طول هفته سه نوبت با مطالب گوناگون چاپ و در استان خوزستان منتشر می شود.

لازم به ذکر است نخستین شماره سه روز نامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی ایرن نیوز به نشانی  مراجعه  www.irennews.com کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات