۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۴۷۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه هیچ‌گاه نسبت به سرنوشت نظام بی تفاوت نبوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی حوزه های علمیه را پرچمداران نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: عمق بخشی به مسائل فرهنگی مرهون تلاشی عمیق است و کسی که علم را برای خود فرا گیرد ثمره ماندگاری ندارد.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه الزهراء گلدشت نجف آباد، که همزمان با میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، رسالت حوزه های علمیه را پرچمداری نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

 

هدف حوزه های علمیه احیا ارزش ها در میان بندگان است

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه نسبت به سرنوشت نظام هیچ گاه بی تفاوت و بی مسئولیت نبوده اند، اظهار داشت: این نظام، عنایتی از سوی خداوند به مردم و روحانیت است که به واسطه آن احکام و حدود الهی اجرا و در مسیر تعالی ارزش ها گام برداشته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی هدف حوزه های علمیه را همان هدف انبیا که تعالی و احیا ارزش ها در میان بندگان است، دانست و افزود: تا زمانی که نظام به دنبال تعالی ارزش ها و مولود حوزه های علمیه است، همواره مورد حمایت و پشتیبانی حوزه‌ها است و این حوزه ها هستند که مرزدار اجرای احکام و تعالیم اسلامی و دوری از مسیر انحرافات در نظام جمهوری اسلامی می باشند.

 

عمق بخشی به مسائل فرهنگی مرهون تلاشی عمیق است

وی در ادامه در زمینه ساخت مدارس علمیه خواهران اظهار کرد: در سال های اخیر به همت مسئولین حوزه ها حرکتی عظیم در جهت بهبود زیرساخت های حوزه های علمیه صورت گرفته و این در حالی است که تنها حدود 5 درصد از حوزه ها دارای مکان مناسبی برای تحصیل بودند و در 5 ساله اخیر حدود 250 مدرسه در درست احداث قرار گرفته که قریب 170 حوزه به بهره برداری رسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی توسعه کیفی حوزه های علمیه را هم راستا با توسعه کمی دارای اهمیت دانست و عمق بخشی به مسائل فرهنگی و پژوهشی مدارس را مرهون تلاشی مستمر و عمیق عنوان کرد.

 

وی در ادامه گفت:‌ در سال های اخیر حوزه های علمیه خواهران در امر پژوهش از برادران پیشی گرفته که این امر هم از نظر تعداد کارهای پژوهشی و هم از نظر کسب رتبه های علمی قابل ملاحظه بوده است که برای ادامه این حرکت نیاز به تلاش و مراقبت وسیعی می باشد.

 

کسی که علم را برای خود فرا گیرد ثمره ماندگاری ندارد

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در قسمتی دیگر از سخنان خود، با اشاره به تحصیل در حوزه های علمیه و ارزش این امر افزود: از زمانی که پای در مسیر طلبگی می نهیم هم توقع دیگران و هم خودمان این است که علم را فقط برای خدا یاد بگیریم چون باور داریم که اگر کسی علم را برای غیر خدا فرا گیرد، این علم میوه و ثمره ماندگاری نخواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود:‌ در مجامع علمی غیر حوزوی برای طالبان کمال علم‌، آن را یا برای ثروت، قدرت و یا برای خود علم بیان می کنند و ما در حوزه های علمیه نه علم را برای علم، بلکه علم را برای خدا و در مسیر انبیا عظام و اهل بیت(ع) که جز با طهارت و توجه به ذات الهی امکان ندارد، بر می داریم.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به این که اوج دهه کرامت میلاد با سعادت امام رضا(ع) است، بیان داشت: در حدیثی از امام جواد(ع) در معنای لقب حضرت رضا(ع) آمده است که این وجود مقدس وجودی بوده که هم دشمنان راضی به وجودشان بودند و هم دوستان.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان حضرت به خاطر حفظ مقام و برپا بودن پرچم عمومی اسلام و پاسخگویی به سؤالات صاحبان فکر و اندیشه های ادیان و مذاهب مختلف هم تحمل وجود حضرت را نداشتند و هم ناچار و عاجز از وجود ایشان بودند.

 

رأفت صفتی که بیشتر در امام رضا(ع) تجلی داشت

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه صفت خاص حضرت را رأفت عنوان کرد، و افزود: هر یک از ائمه اطهار(ع) با توجه به این که تمام صفاتی که سایر معصومین دارا بودند، را داشتند ولی به خواست خداوند هر یک صفت خاص و تشخص خاصی دارا بودند که رأفت امام رضا(ع) در میان دیگر صفات ایشان متجلی تر و مشهودتر است.  

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان با اشاره به این که استان اصفهان هم به لحاظ تدین و هم به لحاظ پیشتازی در عرصه های علمی یک عنصر نمونه است و بیشترین تعداد حوزه های علمیه وجود دارد، آنان را پرچم داران عفاف و حجاب دانست و گفت: امیدواریم که بتوانیم هر چه بیشتر در جهت استفاده از این ظرفیت ها گام برداریم.

 

بنای حوزه های علمیه زنده نگه داشتن راه اهل بیت است

هم چنین در این مراسم حجت الاسلام مهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به این که بنای حوزه های علمیه در زنده نگه داشتن راه و مکتب اهل بیت است، افزود: طلاب باید همه علومی که مربوط به اهل بیت است، آموخته و به عنوان یک مبلغ و مروج در جامعه به تبلیغ بپردازند.

 

وی در ادامه بیان داشت: برای پی بردن به اهمیت هر چیزی نیاز به یک خروجی وجود دارد، و خروجی حوزه های علمیه فارغ التحصیلان و مبلغان آن هستند و در مقایسه با دنیای علمی قابل قیاس نمی باشند.

 

30000هزار فارغ التحصیل حوزه های علمیه خواهران در سطح استان

حجت الاسلام ابطحی افزود: هم اکنون حدود 3000 هزار فارغ التحصیل از حوزه های علمیه خواهران در سطح استان وجود دارد که باید منشأ برکات و باعث گسترش فرهنگ اسلامی به عنوان نیمی از جمعیت این کشور باشند. 

 

گفتنی است، همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) طی مراسمی حوزه علمیه الزهراء گلدشت با حضور جمعی از مدیران و مسؤولین حوزه های علمیه خواهران افتتاح گردید که این مدرسه در زمینی به مساحت2900 متر مربع و زیربنای 2300 مترمربع در 3 طبقه و 20 کلاس درس با تلاش خیرین و مسؤولین مدیریت حوزه علمیه خواهران با هزینه ای بالغ بر 1 میلیارد و 39 میلیون تومان که 30 درصد از این هزینه توسط خیرین و مؤسسین مدرسه پرداخت شده، به بهره برداری رسید./939/پ202/ج

ارسال نظرات