۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۸۴۵۴۸
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

سال تحصیلی مؤسسه امام خمینی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی آغاز شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي موسسه امام خميني(ره)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سال تحصیلی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی بعد از ظهر دیروز آغاز شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور طلاب، فضلا و اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه نیز سخنران کرد.
آیت‌الله مصباح یزدی در این مراسم طی سخنانی با تأکید بر این که طلاب غیر از درس خواندن باید به تهذیب نفس پرداخته و مسائل سیاسی و اجتماعی را درک کنند، گفت:‌ کسانی بودند که به خاطر نداشتن بصیرت دینی بازیچه دشمن شدند.
وی ابراز داشت: طلاب در کنار تحصیل علم، تهذیب نفس و اخلاق را هدف جدی خود قرار دهند و از حرص و کبر دوری کنند چون دین سازان و فرقه سازان به این دو خصلت مبتلا شده اند.
آیت‌الله حسینی بوشهری هم در این مراسم در سخنانی بیان داشت: در رابطه با کار تعلیم و تعلم سائل، متعلم و مستمع پاداش می گیرند و تفاوت بین کار ما با دیگران این است که جلسات درسی ما از آغاز تا پایانش عبادت است.
وی گفت: طلاب باید زمان شناس باشند، صرف این‌که یک سری مباحث را دنبال کنیم و به مدارجی برسیم اما این‌که ندانیم در چند قدمی ما و در جهان چه می‌گذرد و از آنها بی خبر باشیم، شایسته نیست.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مسؤول آموزش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و آموزشی این مؤسسه پرداخت.
گفتنی است، در پایان این مراسم از جمعی از مسؤولان و طلاب نمونه مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تجلیل به عمل آمد./927/پ202/ن
ارسال نظرات