۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۴۷۷۷

خشم مسلمانان انگلیس از ممنوعیت حجاب اسلامی در دادگاه‎های این کشور

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان انگلیس از تصمیم یک قاضی این کشور مبنی بر ممنوعیت استفاده از نقاب و حجاب اسلامی برای زن مسلمانی که قصد داشت به عنوان شاهد در دادگاه حضور یابد به خشم آمده‎اند.
مسلمان محجبه انگليسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، قاضی دادگاهی در انگلیس با صدور حکمی مبنی بر ممنوعیت استفاده از نقاب و حجاب اسلامی برای زن مسلمانی که به عنوان شاهد در دادگاه حضور داشت مسلمانان این کشور را خشمگین کرده است.
 
طلعت احمد، رییس شورای اجتماعی و امور خانواده انگلیس در این ارتباط به روزنامه ایندیپندنت گفت: هر زمان که حرف از حجاب اسلامی و استفاده از نقاب پیش می آید بحث های بی شماری در مورد دین ما و جایگاه اسلام در انگلیس نیز مطرح می شود.
 
وی افزود: زنان مسلمان اندکی در انگلیس هستند که از نقاب به عنوان حجاب اسلامی استفاده می کنند و این افراد باید اجازه داشته باشند که اگر آزادانه چنین پوششی را انتخاب کرده اند در هر مکانی از آن استفاده کنند.  
  
بحث در مورد حجاب اسلامی و نقاب به تازگی و پس از آن در انگلیس مطرح شد که یک زن مسلمان حاضر نشد نقاب خود را در دادگاه برداشته و به قاضی گفت که این کار در تضاد با اعتقاد دینی وی قرار دارد.
 
قاضی دادگاه نیز با صدور حکمی اعلام کرد که این زن مسلمان می تواند با حجاب اسلامی در دادگاه حضور داشته باشد اما در هنگام شهادت دادن باید نقاب خود را از روی صورت بردارد.
 
در حکم قاضی دادگاه انگلیسی آمده است که این زن مسلمان باید نقاب خود را در برابر یک افسر پلیس و سایر شاهدان بردارد تا آنان بتوانند وی را شناسایی کنند در غیر این صورت از حضور وی به عنوان شاهد در دادگاه جلوگیری می شود.
 
حدود 2.7 میلیون مسلمان در انگلیس زندگی می کنند./990/ب902/د
ارسال نظرات