۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۴۹۹۸

فعالیت هفت هسته پژوهشی در مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از برگزاری دوره آموزشی عقاید ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح برنامه‌های آموزشی مدارس علمیه استان در سال تحصیلی جدید پرداخت و اظهار داشت: سه دوره برای صدور مجوز تدریس برای اساتید صورت گرفته که در گذشته از سوی مرکز مدیریت کشور صورت می گرفت.


وی با بیان این‌که ارتقای سطح علمی و معرفتی اساتید نیز همواره مورد هدف مرکز مدیریت استان بوده است، خاطرنشان کرد: اگر استاد در سطح قابل قبول علمی و معرفتی باشد، به یقین شاگردانی فاضل و مؤمن تحویل جامعه خواهد داد که در این راستا دوره‌های مختلف آموزشی ویژه اساتید در نظر گرفته شده و اجرایی می شود.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از برگزاری دوره آموزشی عقاید ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: دوره تربیت مربی در حوزه شناخت فرقه‌های ضاله، مسیحیت و بهاییت برگزار شد که با حضور 110 شرکت کننده به مدت یک هفته همراه بود.


حجت الاسلام مسعودنیا همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی و المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه خواهران یادآور شد: دوره آموزشی فن خطابه نیز با حضور طلاب استان های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی برگزار شده که با استقبال طلاب همراه بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تشکیل شورای علمی و هسته های پژوهشی در سال تحصیلی گذشته با برکات علمی ارزشمندی همراه بوده است، افزود: شورای علمی پژوهشی استان با هدف شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی برای جهت‌دهی به فعالیت های تحقیقی طلاب و اساتید و همچنین نظارت بر محتوای فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه راه اندازی شد.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تاکنون 7 هسته پژوهشی در مدارس علمیه استان راه اندازی شده است، گفت: مهم ترین وظیفه هسته های پژوهشی تدوین کتب و مقالات پژوهشی است، ضمن این‌که انجمن پژوهشی سطح سه نیز برای تربیت نیروهای مستعد و علاقه‌مند به تحقیق، فعالیت می کند.


حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که هم اکنون تصویب پایان نامه های سطح سه طلاب به مرکز مدیریت استانی تفویض شده است، افزود: در این راستا کمیسیون پایان‌نامه‌های سطح سه تشکیل شد که جذب و گزینش اساتید داور، استاد راهنما و استاد مشاور از وظایف این کمیسیون است./935/ت303/ب

ارسال نظرات