۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۸۵۳۵۵
در شماره جدید ندای رسا می خوانیم؛

شاخصه های سبک زندگی اسلامی و غربی

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و یکمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
شماره 81 نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتاد و یکمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.

 

«آغاز برگزاری درس خارج آیت الله موسوی جزایری، راه اندازی ساختمان آموزشی حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام) اهواز در سال آینده، تدریس سطح دو در حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام) اهواز، 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب، زمان تکمیل ظرفیت و انتشار کارنامه آزمون های سراسری 92، آغاز جنگ تلخی ها و شیرینی ها، معرفی سپاه امام حسین(علیه السلام) اهواز به عنوان برترین ناحیه مقاومت بسیج کشور، شرکت 2 هزار دانش آموزان امدیه در طرح هجرت 3، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، شاخصه های سبک زندگی اسلامی و غربی، والدین و نگرانی های آغاز مدارس و توزیع 5 هزار نهال در اهواز» اخبار و مطالب درج شده در این نشریه است.

 

در یادداشت جدید نشریه ندای رسا مطلبی با موضوع دستاورد های دفاع مقدس آمده است: دفاع مقدس با همه فراز و فرودها، دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای ملت ایران و ملل اسلامی به همراه داشت که اکنون به نمونه هایی از آن توجه می کنیم:

 

1. اعتماد به نفس و خودباوری

از برکات مهم دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری بوده است. ما در کوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که باید خود را باور کنیم و با تکیه بر توانمندی‌های خود ـ به ویژه جوانان خداجو ـ کشور را اداره نماییم. تأثیر این خودباوری، بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین دفاعی، نمود فزاینده‌ای داشت.

2. شکوفایی استعداد و خلاقیت

از جمله تحولاتی که در جنگ طولانی هشت ساله رخ داد، بروز خلاقیت‌ها،‌ نوآوری‌ها و اعمال بدیعی بود که در ابعاد مختلف صورت گرفت.

3. رشد باورهای دینی

رشد باورهای دینی در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود.

4. تولد تفکر بسیجی

تفکر بسیجی که ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس بود، در مدرسه‌ عشق امام راحل رحمةالله علیه عینیت یافت و تربیت‌یافتگان این مدرسه، زیباترین حماسه‌ها را در تاریخ رقم زدند...

5. رشد فضایل اخلاقی و معنوی

از برکات دیگر دفاع مقدس، رشد فضایل اخلاقی و معنوی در افراد و تقویت ارزش‌های اجتماعی بود.

6. تحول در صنایع دفاعی کشور

شرایط جنگی و فوق‌العاده‌ کشور، فشارها و نیازها، یکی از بهترین فرصت‌ها برای رشد صنایع و واحدهای تولیدی کشور محسوب گردید و باعث شد جوانان متعهد، با خلاقیت و ابتکار دست به فعالیت‌های وسیعی جهت رفع نیازهای روزمره‌ جامعه ـ خصوصاً جنگ تحمیلی ـ بزنند.

 

استفاده از حروف به جای اعداد در شماره های تلفن، افزایش 250 درصدی ترافیک دیتای همراه اول، پروژه ای که کل مخابرات کشور را تحت تأثیر قرا می دهد، انجام عملیات های زیر آبی با ربات مار شکل ساخت محققان کشور، تولید لباس هوشمند در کشور، چگونگی فیلتر سایت و عرضه سیم کارت دانشجو در نمایشگاه تله کام اخبار صفحه علم و فناوری این نشریه را تشکیل می دهد.

 

در ستون 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب خواهیم خواند:

یادگیرى احکام

1. اگر شخصى بر اثر نیاموختن احکام، مرتکب حرام یا ترک واجب شود، گناهکار است.

اعمال عامى بدون تقلید

2. اگر اعمال شخصى که اهل تقلید نبوده است موافق احتیاط یا مطابق واقع یا فتواى مجتهدى باشد که وظیفه‌اش تقلید از او مى‌‌باشد، محکوم به صحّت است.

جاهل قاصر و مقصّر

3. جاهل مقصّر کسى است که متوجه جهل خود بوده و راه رفع آن را نیز مى‌‏داند، ولى در آموختن احکام کوتاهى ‏کند. و جاهل قاصر کسى است که متوجه جهل خود نبوده و یا راهى براى رفع آن ندارد.

معیار تعیین موضوعات احکام

4. معیار در تعیین موضوعات احکام، تشخیص خود مکلّف و یا اقامه دلیل شرعى بر آن، براى او مى‌باشد.

 

گفتنی است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

یادآور می شود علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات