۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۸۵۳۷۷

راهیابی 3 اثر بوستان کتاب به نمایشگاه بین المللی فرانکفورت

خبرگزاری رسا ـ سه عنوان از آثار بوستان کتاب، به شصت و پنجمین نمایشگاه بین المللی فرانکفورت راه یافت.
راهیابی 3 اثر بوستان کتاب به نمایشگاه بین المللی فرانکفورت راهیابی 3 اثر بوستان کتاب به نمایشگاه بین المللی فرانکفورت راهیابی 3 اثر بوستان کتاب به نمایشگاه بین المللی فرانکفورت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوستان کتاب، سه عنوان از آثار بوستان کتاب، به شصت و پنجمین نمایشگاه بین المللی فرانکفورت که بزرگ ترین نمایشگاه صنعت جهانی نشر است و در نیمه اکتبر هر سال برگزار می گردد راه یافت.

 

کارشناس ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب، ضمن اعلام این خبر گفت: «نمایشگاه کتاب فرانکفورت، یک نمایشگاه 5 روزه است که در اکتبر هر سال ( 16 21 مهرماه) در مرکز نمایشگاهی شهر فرانکفورت در آلمان برگزار می‌شود و امسال، در میان آثار ارائه شده از ایران ، 3 اثر از بوستان کتاب به این نمایشگاه راه یافته است.»

 

مهدی محدثی افزود: «در طول مدت برگزاری نمایشگاه، حدود هفت هزار ناشر، از بیش از 100 کشور جهان حضور دارند که ایران اسلامی نیز با آثار خود، در این میان می درخشد. در میان آثاری که از کشور ایران به نمایشگاه مزبور راه پیدا کرده اند، سه عنوان کتاب نیز از موسسه بوستان کتاب، به آن نمایشگاه راه پیدا کرده اند که عبارتند از : «حدیث آفتاب (سیری در حیات فقهی، سیاسی و اخلاقی مقام معظم رهبری)» تألیف مرتضی یقینی پور،  «اخوان المسلمین چه می گویند و چه می خواهند» تالیف استاد سید هادی خسروشاهی، «سیر تحول کتاب مقدس» تألیف دکتر محمد شمس.

 

محدثی این رویداد فرهنگی را بزرگترین رویداد فرهنگی مرتبط با کتاب در جهان دانست و گفت: «از سال 1994 همه ساله این نمایشگاه برگزار می شود و در مدت این 5 روز، حدود 300 هزار نفر از سراسر جهان از آن بازدید می کنند؛ بدین صورت که 3 روز اول نمایشگاه کتاب فرانکفورت به بازدیدکنندگان تجاری (متخصصان صنعت چاپ و نشر) اختصاص دارد و 2 روز آخر نمایشگاه، به روی بازدیدکنندگان عام گشوده می‌شود.

 

همه ساله نویسندگان، نمایندگان عرصه نشر و شرکت‌های چندرسانه‌ای از سراسر جهان، به منظور مذاکره و تعامل جهت دست یافتن به حقوق نشر و مجوز انتشار بین‌المللی آثارشان، عرضه و تبلیغ آثار و یافتن بازارهای جهانی و نیز آشنایی با ناشران و عقد قراردادهای جدید، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور می‌یابند. از این رو این نمایشگاه به دلیل میزان بالای تبادلات و معاملات (تجارت نشر) یکی از مهم ترین نمایشگاه های کتاب جهان محسوب می شود.»

 

در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، همه ساله یک کشور نیز به عنوان مهمان ویژه شرکت می‌کند و می‌تواند بخش‌های گوناگون ادبیاتش را با بهره‌گیری از فضای خاص نشر معرفی کند؛ مهمان امسال کشور برزیل خواهد بود.

 

معرفی اجمالی آثار انتخاب شده نمایشگاه بین المللی فرانکفورت :

 

کتاب «حدیث آفتاب» به قلم  مرتضی یقینی پور در 284 صفحه و با قیمت: 12000 تومان منتشر شده است.

 

نظریه ولایت فقیه، رهبری حکومت اسلامی در عصر غیبت امام عصر عجل الله تعالی شریف را از آن فرزانگانی می‌داند که در سه حوزة مهم و کلیدی «فقاهت»، «سیاست» و «اخلاق» از بزرگان و برگزیدگان باشد. «حدیث آفتاب» تلاش دارد تا با استناد به منابع معتبر و در ضمن ساختاری جامع و منظّم و با زبانی روان و رسا، گوشه‌هایی از زندگانی فقهی، سیاسی و اخلاقی رهبر معظّم انقلاب اسلامی (دام ظلّه العالی) را به رشتة تحریر درآورد.

 

کتاب «اخوان المسلمین چه می گویند و چه می خواهند» به نوشته  سید هادی خسروشاهی در 400 صفحه و با قیمت 13000 تومان به چاپ رسیده است.

 

حرکت‌های اسلامی که در این دو سال در کشورهای عربی با عنوان «بیداری اسلامی» یا «بهار عربی» در حال وقوع است، بسیاری را به کنجکاوی واداشته که ریشة این حرکت‌ها کجاست و احزاب و شخصیت‌های آن چه کسانی هستند؟ اخوان المسلمین، حزب النهضه و احزاب دیگر، چه اهداف و پیشینه‌ای دارند؟ و سؤال‌های دیگری از این قبیل.

 

در میان عالمان شیعی، شخصیتی که از حدود پنجاه سال پیش با علاقه و پشت‌کار ستودنی، با کشورهای اسلامی و تمامی رهبران مبارز آن، رابطة فعال داشته و دارد، استاد سید هادی خسروشاهی است. ایشان با پژوهش و اندیشه‌ورزی، اطلاعات دست اول و گسترده‌ای را با قلم روان، در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

 

مؤسسه بوستان کتاب درباره حرکت‌های اسلامی معاصر و بیداری اسلامی از ایشان چهار کتاب را چاپ کرده است: اخوان المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟، بیداری اسلامی در تونس و راشد الغنوشی، اسلام سیاسی نگاهی به تاریخ و اندیشه حرکة النهضة تونس و حرکت‌های اسلامی معاصر.

مطالعه هر چهار کتاب را که شامل اطلاعات وسیعی در این زمینه است، همراه با ده‌ها عکس و سندی که برای نخستین بار منتشر می‌شود، به علاقه‌مندان مباحث تاریخ معاصر توصیه می‌کنیم.

 

کتاب «سیر تحول کتاب مقدس» به تألیف  محمد شمس 380 صفحه و با قیمت 7000 تومان راهی بازار نشر شده است.

 

کتاب مقدس یکی از پرنفوذترین، تأثیرگذارترین و پر تیراژترین کتاب‌ها در طول تاریخ بشر بوده است؛ به طوری که همه یا بخش‌هایی از آن به بیش از 90درصد از زبان‌های دنیا ترجمه شده، به علاوه، آثار فراوانی نیز دربارة آن نوشته شده است. از جمله به زبان فارسی که تاکنون قریب دویست کتاب پیرامون کتاب مقدس به نگارش درآمده است، اما نویسنده از وجود کتابی که عهده‌‌دار بحث دربارة سیر تحول کتاب مقدس باشد بی‌اطلاع است.

 

در این کتاب، چگونگی تدوین و شکل‌گیری کتاب مقدس و انواع دست‌نوشته‌های عبری و یونانی آن و هم‌چنین نظریه‌های گوناگون درباره منابع کتاب مقدس که عمدتا توسط پژوهش‌گران غربی باورمند مطرح و ارائه شده به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. البته نظریات یهودی و یا مسیحی فارسی زبان نیز لحاظ شده است./998/د101/ق

ارسال نظرات