۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۸۵۳۸۸
با صدور بیانیه‎ای؛

علمای مسلمان پاکستان حمله تروریستی به کلیسای پیشاور را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای مسلمان پاکستان از تمامی مذاهب اسلامی با صدور اطلاعیه‎ای مشترک ضمن محکوم کردن حمله به یکی از کلیساهای این کشور، چنین اقداماتی را خلاف آموزه‎های اسلامی دانستند.
حمله انتحاري به کليسايي در پاکستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای مسلمان در پاکستان حملات تروریستی به کلیسای پیشاور و کشتار اقلیت های دینی را محکوم کرده و اظهار داشتند که چنین اقداماتی بر خلاف آموزه های اسلام، قرآن و سنت پیامبر (ص) است.
 
علمای تمامی مذاهب اسلامی پاکستان در بیانیه ای مشترک که در The International News منتشر شد، تأکید کردند: اسلام مجازات سختی برای کسانی که به حق محافظت از زندگی و اموال شهروندان احترام نمی گذارند تعیین کرده است. هر کسی که بر خلاف این تعالیم اسلام عمل کند وارد بهشت نخواهد شد.
 
به گفته علمای پاکستانی حتی در زمان جهاد نیز هیچ کس حق حمله به مکان های مذهبی هیچ دین و آیینی را ندارد.
 
بیانیه مشترک علمای پاکستانی از تمامی مذاهب اسلامی همچنین تاکید می کند: با وجود این دستورات در دین اسلام، چنین حملاتی که با نام دین نیز صورت می گیرد هدفی جز بدنام کردن اسلام و مسلمانان ندارد.
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تنها دشمنان اسلام و پاکستان می توانند دست به چنین حادثه جنایت آمیزی بزنند.
 
بیانیه مشترک علمای مسلمان پاکستان پس از آن صادر شد که دو بمب گذار انتحاری در شهر پیشاور واقع در شمال غربی این کشور با حمله به یک کلیسای قدیمی و در زمانی که مسیحیان در حال انجام مراسم مذهبی روز یکشنبه خود بودند بیش از 80 تن را کشته و حدود 130 نفر دیگر را زخمی کردند.  
 
گروه تروریستی و غیرقانونی جندالله مسوولیت این حمله را پذیرفته و احمد مرواط، سخنگوی این گروه تروریستی مدعی شد که حمله به کلیسا به تلافی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبیله نشین پاکستان صورت گرفته است./990/ب902/د
ارسال نظرات