۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۵۲۹
ترس از القاعده؛

آمریکایی ها در دام خودساخته

خبرگزاری رسا ـ دولت آمریکا به حمله روزهای گذشته در یک مرکز خرید در نایروبی اشاره کرده است که بیش از ۶۰ کشته بر جا گذاشت.
ترس آمريکا از القاعده

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره اقدامات و خشونت های تروریستی توسط القاعده و دیگر گروه‌های شبه نظامی علیه شهروندانش، یک هشدار امنیتی جهانی داده است.
به گزارش این شبکه؛ وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای گفته است،احتمال دارد القاعده و دیگر گروه های مشابه در نقاط مختلف جهان، در حال برنامه ریزی برای حمله به منافع آمریکا باشند. همچنین احتمال حمله شبه نظامیان به رویدادهای ورزشی، دفاتر، هتل ها و خیلی دیگر از اماکن وجود دارد.
دولت آمریکا هشدار داده است که این حملات ممکن است شامل عملیات‌ انتحاری، ترور، آدم ربایی، هواپیماربایی و بمبگذاری باشد. در این اطلاعیه مشخصا به اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه اشاره شده است.
بی بی سی فارسی در ادامه افزود: اهداف احتمالی دیگر شامل مناطق مسکونی، دفاتر اداری، هتل‌ها، باشگاه ها، رستوران ها، اماکن عبادی، مدرسه ها، امکان عمومی، مراکز خرید و دیگر مناطق گردشگری، هم در داخل و هم در خارج از ایالات متحده که شهروندان آمریکایی به طور انبوه در آن گرد می‌آیند، اعلام شده اند.
به گفته بی بی سی؛ وزارت امور خارجه آمریکا درباره تهدیدی از جانب گروهی به نام "حزب انقلابی آزادی خلق" در اروپا اشاره کرده که در ماه فوریه به سفارت آمریکا در آنکارای ترکیه حمله کرد و طبق این اطلاعیه، اعلام کرده است بنا دارد حملات دیگری نیز صورت دهد.
وزارت خارجه آمریکا همچنین از "اطلاعات موثق" نوشته است که بر اساس آنها، گروه های تروریستی در پی حمله به منافع ایالات متحده در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

به شهروندان آمریکایی درباره وقوع اقدامات تروریستی در لبنان، عراق، الجزایر، لیبی، عربستان سعودی و یمن نیز هشدار داده شده است.
بی بی سی به نقل از وزارت خارجه آمریکا افزود: پیش از این، حملاتی در پاکستان، افغانستان و هندوستان رخ داده است و هشدار داده می شود که ناآرامی های اجتماعی در این کشورها می‌تواند تهدید برای مسافران باشد.
در این بیانیه همچنین درباره احتمال تهدید شهروندان آمریکایی در میان ناآرامی‌های اجتماعی و تظاهرات خشونت‌آمیز در مصر، سوریه و تونس نیز هشدار داده شده است.
دولت آمریکا در این باره به حمله روزهای گذشته در یک مرکز خرید در نایروبی اشاره کرده است که بیش از 60 کشته بر جا گذاشت.
پیش از این حمله، به شهروندان آمریکایی هشدار داده شده بود که حملاتی توسط گروه سومالیایی الشباب و یک حمله توسط گروه های تروریستی در مالی و نیجریه در جریان است.
وزارت امور خارجه آمریکا گفته است مراکز دولتی ایالات متحده در سرتاسر جهان، در وضعیت هشدار شدید باقی می‌مانند.

 

قابل ذکر است طبق اسناد منتشر شده سرویس های جاسوسی، دولت آمریکا برای مبارزه با نفوذ جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد، دست به حمایت و تسلیح گروه هایی زد که اکنون با عنوان القاعده شهرت یافته اند. ایدئولوژی القاعده با وجود سود بسیاری که برای سلطه جویی غرب بر منطقه دارد، گاها خود غرب را نیز مورد حمله قرار می دهد. دامی که غرب برای اسلام و شوروی سابق پهن کرده بود، بعدها به سراغ منافع مشترک آمریکا و اروپا آمده است./1421/1409/ح
ارسال نظرات