۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۸۶۰۰۷
آیت الله شبستری:

گسترش صنعت گردشگری موجب رونق اقتصاد کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تاریخ و تمدن ایران اسلامی و همچنین ظرفیت‌های بسیار مهم کشور در عرصه گردشگری گفت: گسترش صنعت گردشگری موجب رونق اقتصاد کشور است.
آيت الله مجتهد شبستري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در مراسم تجلیل از فعالان عرصه گردشگری استان اظهار داشت: گسترش صنعت گردشگری بهترین راهکار برای تولید ثروت و درآمدهای ارزی و همچنین جایگزینی مناسب به جای خام فروشی نفت برای است.


 وی با اشاره به تاریخ و تمدن ایران اسلامی و همچنین ظرفیت‌های بسیار مهم کشور در عرصه گردشگری خاطرنشان کرد: ایران در عرصه های مختلف صنعت گردشگری از جمله توریسم سلامت، توریسم طبیعت، گردشگر آثار باستانی و توریسم مذهبی قابلیت های بسیاری دارد که در صورت شناسانده شدن می تواند موجب رونق اقتصاد کشور شود.


امام جمعه تبریز با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی علیه ایران گفت: رسانه‌ها مغرض دشمنان نظام در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت های اینترنتی خود به گونه ای نشان می دهند که گویی امنیت در ایران وجود ندارد، در حالی‌که ضریب امنیت در ایران اسلامی از میانگین و استاندارهای بین‌المللی بالاست.


نماینده خبرگان رهبری یکی از اهداف پروژه ایران اسلامی را جلوگیری از ورود گردشگران خارجی به ایران دانست و افزود: اگر مشاهده می کنیم که تبلیغات گسترده‌ای مبنی بر عقب ماندگی ایران از سوی غرب صورت می گیرد، لازم است در جذب گردشگر خارجی به منظور شناساندن چهره واقعی و انسان دوستانه ایران و انقلاب اهتمام ویژه صورت گیرد.


آیت الله شبستری فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در سراسر کشور را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: لازم است هتلداران در برخورد با گردشگران خارجی با اخلاق نیکو و مهمان نوازی، آنان را با هویت واقعی و رئوف انقلاب اسلامی آگاه کنند، در این صورت خواهیم توانست پیام انقلاب را به جهانیان صادر کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفارش های قرآنی، روایی و حدیثی در باب اهمیت سفر اظهار داشت: قرآن برای گردشگری و سفر حکمتی می شمارد که علاوه بر لذت سیاحت و بازدید از اماکن، تأمل در احوال گذشتگان و تجربه اندوزی است.


امام جمعه تبریز در پایان خواستار ارتقای فرهنگ گردشگری در جامعه شد و افزود: باید به جهانگردان خارجی آیات قرآنی و معارف ناب اسلامی بیان شود تا بیش از پیش با زیبایی‌های دین مبین اسلام آشنا شوند، مساجد تاریخی موجود در کشور فرصتی برای آشنایی گردشگران با آداب، عقاید و آموزه های دینی مسلمانان و شیعیان است./935/پ203/ج

ارسال نظرات