۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۸۶۴۰۶
در شماره جدید ماهنامه روضه می خوانیم؛

غدیر نتیجه فضائل علی ابن ابی طالب

خبرگزاری رسا ـ شماره بیست و چهارم و بیست و پنجم ماهنامه فرهنگی و مذهبی روضه وارد بازار مطبوعات شد.
ماهنامه روضه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شماره بیست و چهارم و بیست و پنجم ماهنامه فرهنگی و مذهبی روضه با موضوعات گوناگون مذهبی چاپ و منتشر شد.

 

غدیر، نتیجه فضائل علی علیه السلام، آمریکایی وفای به عهد ندارد، زندگی به سبک شهید بهشتی، ارتباط با خدا مسأله اصلی ماست!، شبکه الاهواز در یک نگاه، پیمان شکنان به روایت «نامیرا»، لطفاً دستی به قلم آشنا کنید، غدیر در کلام امام خمینی رحمةالله علیه، اسلام به دنبال عاشق است، وفا به پیمان، لازمه ظهور، مراقبات ماه ذی الحجه، تجمع مدافعان حرم در اهواز، طرح اطعام 10 هزار نفری و چرا سفارش شده هر روز زیارت عاشورا بخوانیم مطالب این نشریه را تشکیل می دهد.

 
در ستون مراقبات ماه ذی الحجه آمده است: این ماه نخستین ماه از ماه های حرام است که جنگ با کفار در آن ماه ها حرام می باشد، ای نفس! بکوش در این ماه ها دل و بدنت را بیشتر از سایر ماه ها حفظ نموده، کاری بر خلاف احکام الهی انجام نداده و حتی از بلایا و مصیبت هایی که ناشی از قضای اوست راضی باشی، از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت شده است که در روز نخستین یکشنبه ماه ذی القعده فرمود: مردم! کدام یک از شما می خواهید توبه کنید؟ راوی می گوید: گفتیم: رسول خدا! همه ما می خواهیم توبه کنیم، و حضرت سفارش به اقامه نمازی کردند که تفصیل آن در مفاتیح آمده است، آن گاه فرمود: بنده ای از امت من چنین عملی را انجام نمی دهد مگر این که از آسمان به او ندا می رسد: بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول، و گناهانت بخشیده شد.
 
چرا سفارش شده هر روز زیارت عاشورا بخوانیم؟ پرسشی که آیت الله عبدالله جوادی آملی به آن پاسخ داده است که در ادامه می خواینم: سر این که سفارش کرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل بیت علیه السلام تولی داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستید و از دشمنانشان تبری بجویید، برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود وگرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آن ها را لعنت کنیم. نام و یاد آنها رخت بربسته و قبرشان نیز زباله دانی بیش نیست، الان سخن از فکر و راه یزید و یزیدیان عصر است، زن فرعون وقتی که به درگاه الهی دعا کرد، نگفت خدایا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: «ربّ ابن لی عنْدک بیتا فی الجَنّة ونجّنی من فرْعوْن وعمله ونجّنی من القوْم الظالمین» یعنی مرا از فرعون و فرعونیان، که طرفداران سنّت سیّئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. تفکرّ برای همیشه باقی می ماند هر چند که اسم و عنوانش تغییر پیدا کند.
 
ماهنامه روضه با صاحب امتیازی هیئت فرهنگی مذهبی روضه الزهرا سلام الله علیها و مدیر مسؤولی میلاد عچرش در هشت صفحه چاپ و در برخی استان های کشور منتشر می شود./9458/ن601/ق

 

ارسال نظرات