۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۸۶۵۵۸
مدیر حوزه علمیه قم:

تبیین صحیح معارف اهل بیت دغل بازان را رسوا می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم تاکید کرد: کسانی که فهم قرآن از طریق اهل بیت را کنار گذاشته و فراموش کرده اند، سنت پیامبر را کنار می گذارند و هم خود گمراه می شوند و هم دیگران را گمراه می کنند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال افتتاحيه دوره جديد مرکز تخصصي شيعه شناسي در قم افتتاحيه دوره جديد مرکز تخصصي شيعه شناسي در قم افتتاحيه دوره جديد مرکز تخصصي شيعه شناسي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، عصر امروز در مراسم افتتاحیه دوره جدید مرکز تخصصی شیعه شناسی که با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم، برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: در بسیاری از ادیان گذشته کتب آسمانی و دین انبیای الهی تحریف شد، اما دینی که بنا است پا برجا بماند و مشعل هدایت تمام بشر باشد دین اسلام و کتاب جاوید قرآن کریم است.

وی با بیان این که هیچ کس حق ندارد قرآن را به رای و نظر خود تفسیر کند و تنها کسانی حق قلم فرسایی در کنار این کتاب دارند که «الراسخون فی العلم» باشند، خاطرنشان کرد: هیچ کس حق ندارد به معنا و تفسیر قرآن بدون این که الهام از «والراسخون فی العلم» داشته باشد، تجاوز کند.

مدیر حوزه علمیه قم بیان کرد: کسی نمی‌تواند عمود اسلام باشد مگر این که بهره‌ای از جانب حق تعالی برده باشد.

حجت الاسلام فرخ فال یادآور شد: مزیت دین مبین اسلام این است که آنچه پیامبر(ص) و کتاب او آورد باید دست نخورده بماند تا بتواند مشعل هدایت فروزان بشر باشد و هر کس به قرآن دست درازی کند و آن را به رای خود تفسیر کند، آتش جهنم در انتظار اوست.

وی بیان کرد: کسانی که فهم قرآن از طریق اهل بیت را کنار گذاشته و فراموش کرده‌اند، سنت پیامبر را کنار می‌گذارند و هم خود گمراه می‌شوند و هم دیگران را گمراه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: آنچه امروز شیعه بیان می‌کند تفسیر صحیح قرآن بر پایه اسلام ناب محمدی است و آن‌هایی که غیر این مسیر را رفته‌اند، به یقین به بیراهه خواهد رفت.

وی با تاکید بر این که امروز شیعه سنت واقعی پیامبر(ص) را به دنیا معرفی می‌کند، ابراز داشت: امروز بر همه ما فرض است که این معارف را برای جهانیان تشنه معارف تبیین و دغل بازان را رسوا کنیم.

مدیر حوزه علمیه قم فعالیت‌های مرکز تخصصی شیعه شناسی را شایسته تقدیر دانست و گفت: رسالت اصلی این مرکز این است که فهم صحیح از اسلام را به دنیا معرفی کند. /924/پ202/ن

ارسال نظرات