۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۸۶۶۶۱

انتقاد حامد کرزای از عملکرد ناتو

خبرگزاری رسا ـ رئیس جمهور افغانستان از ناتو به "دلیل ناکامی در آوردن ثبات در افغانستان" انتقاد کرده است.
حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان از ناتو به "دلیل ناکامی در آوردن ثبات در افغانستان" انتقاد کرده است.
آقای کرزای در برنامه نیوزنایت بی بی سی گفت: در عرصه امنیت، عملکرد ناتو باعث رنج افغانستان شد، جان های بسیاری گرفته شد و هیچ پیشرفتی به دست نیامد و افغانستان امنیت ندارد.
رئیس جمهور کرزای که فقط شش ماه دیگر به دوره ریاستش باقیمانده، افزود: من خشنود نیستم که بگویم امنیت نسبی داریم. این چیزی نیست که به دنبال آن باشیم. آنچه ما می‌خواستیم امنیت کامل و جنگ مشخص و واضح بر ضد تروریسم بود.
آقای کرزای که با یلدا حکیم از بخش انگلیسی بی بی سی صحبت می‌کرد، گفت: اولویت او اکنون آوردن صلح و امنیت به افغانستان، به شمول توافقی برای تشریک قدرت با طالبان است.
او گفت که برای این منظور حکومتش فعالانه با رهبران طالبان در حال گفتگو است.
رئیس جمهوری افغانستان گفت: آنها [طالبان] افغان هستند. اگر در صلاحیت رئیس جمهور یا دولت افغانستان باشد که آنها را در موقف یا سمتی دولتی بگمارد، این کار خواهد شد. اما در جایی که مردم افغانستان افراد را از طریق انتخابات به موقفی در ساختار حکومت می گمارند، طالبان باید بیایند و در انتخابات شرکت کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات