۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۶۹۲۳
یکی از علمای بحرین:

آل‎خلیفه فقه مالکی را به دانش‎آموزان شیعه تدریس می‎کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر دراز بحرین با انتقاد از هجمه‎های شدید صورت گرفته علیه شورای اسلامی علما، گفت: اگر تبلیغ تشیع از سوی شورای اسلامی علما به مثابه فعالیت طایفه‎گری است، آیا تدریس مذهب مالکی به مدارسی که همه دانش آموزان آن را شیعیان تشکیل می دهند، طایفه گری نظام را نشان نمی دهد؟
آيت الله سيد عبدالله غريفي از علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین در خطبه های نماز جمعه امروز شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به هجمه مستمر نظام علیه شورای اسلامی علما گفت: عکس العمل ها در قبال سخنان بنده در نماز جمعه هفته پیش درباره شورای اسلامی علما با دو واکنش مختلف مواجه شد، صنف اول بلافاصله به واکنش های تنش زا پرداخته و من را با اتهامات و توهین های مختلف مواجه ساخته و خواستار بازداشت بنده شدند. اما صنف دوم در فضایی آرام به انتقاد از من پرداختند و سخنان عاقلانه ای بر زبان جاری کردند.

 

وی افزود: بنده گفتم که شورای اسلامی علما از طایفه گری به دور است و هر کس این ادعا را دارد باید برای سخنان خود مدرک بیاورند، اما صنف اول شدیدا اقدام به هجمه کردند. برخی از روزنامه ها مطالبی را علیه شورای اسلامی علما منتشر کردند که گویی همه ملت بحرین اعتقاد دارند شورای اسلامی کاملا طایفه ای است.

 

آیت الله غریفی با اشاره به اینکه اگر نظام اعتقاد دارد که شورای اسلامی کاملا طایفه ای است پس در این باره نظرسنجی صورت گیرد، تصریح کرد: شاید برخی افراد به دلیل برگزاری همایش هایی نظیر همایش عاشورا به شورای اسلامی علما انگ طایفه ای می زنند، ولی من می گویم که آیا امام حسین(ع) تنها به شیعیان تعلق دارد و یزید از آن اهل تسنن است؟ مطمئنا سنی ها بزرگتر از آن هستند که از امثال یزید حمایت کنند.

 

خطیب جمعه شهر دراز بحرین ادامه داد: برخی نیز می گویند که ما مذهب تشیع را تبلیغ می کنیم، اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا تبلیغ مذهب به مثابه طایفه گری است؟ آیا تدریس مذهب مالکی به مدارسی که همه دانش آموزان آن را شیعیان تشکیل می دهند، طایفه گری نظام را نشان نمی دهد؟

 

وی با اشاره به اتهام دیگر رسانه های آل خلیفه مبنی بر تروریسم بودن شورای اسلامی علما اظهار داشت: بنده و سایر علمای عضو شورای اسلامی علما همواره به محکومیت تروریسم پرداخته ایم، زیرا اسلام هرگونه تروریسم را حرام دانسته و قانون و انسانیت نیز همین رویه را دنبال می کند. ما مخالف تروریسم و قربانی تروریسم هستیم و هیچ گاه از آن حمایت نمی کنیم.

 

آیت الله غریفی درباره سخنان یکی از نمایندگان پارلمان بحرین مبنی بر اینکه شهروندان تنها با حضور در جمعیت های سیاسی حق اظهار نظر سیاسی دارند، گفت: در کجای قانون اساسی آمده است که شهروندان برای بیان نظرات سیاسی خود باید حزب سیاسی با مجوز دولت تأسیس کنند؟ شهروندان مجاز هستند به صورت قانونی در هر مکان به بیان آرای سیاسی خود بپردازند.

 

این عالم بحرینی با اشاره به انتقاد پذیری شورای اسلامی علما، خاطر نشان ساخت: ما به هیچ وجه با نقد مخالف نیستیم و تنها معصومان هستند که اشتباه نمی کنند. اما از نقدی حمایت می کنیم که بر اساس ادب و احترام متقابل استوار باشد.

 

وی نسبت به گسترش فتنه مذهبی در کشور هشدار داد و تأکید کرد: اشاعه فرهنگ محبت و تسامح، ایستادگی در برابر فتنه گران، اصلاحات سیاسی و همچنین ایستادگی در برابر گفتمان طایفه ای می تواند کشور را از فتنه مذهبی دور سازد./980/ب901/د

ارسال نظرات