۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۱۰۶

انتقاد رئیس بانک جهانی از آمریکا

خبرگزاری رسا ـ جیم یونگ کیم از دولت آمریکا و حزب جمهوری‌خواه این کشور خواست، هرچه زودتر به بحران بودجه در ایالات متحده پایان دهند.
بانک جهاني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، جهانیان با بی‌صبری و نگرانی به مناقشه میان دولت آمریکا و حزب جمهوری‌خواه پیرامون تصویب بودجه این کشور چشم دوخته‌اند و خواستار پایان دادن هرچه سریع‌تر به این بحران هستند.

پایگاه خبری صدای روسیه در این خصوص نوشت: جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی، با انتقاد از اختلافات داخلی آمریکا خواسته است تا هرچه سریع تر تکلیف بودجه این کشور مشخص شود. به گفته وی وضعیت اقتصادی جهان بدون وجود مشکلات مالی آمریکا هم در وضع نگران کننده ای قرار دارد.

آقای یونگ با اشاره به قضایای سال 2011 گفته است، بحران مالی آمریکا که اکنون بار دیگر خود را نشان داده است، زیان های سنگینی به جهان و اقتصاد جهان خواهد زد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود اعلام کرد، جیم یونگ کیم هشدار داد که اگر تا پنجشنبه آینده طرفین مناقشه در آمریکا نتوانند به توافق برسند، افزایش نرخ بهره، اقتصاد جهانی را تهدید خواهد کرد و این امر بی‌اعتمادی اقتصادی و کاهش نرخ رشد را در پی خواهد داشت.

از نظر رئیس بانک جهانی، این امر نه تنها برای کشورهای در حال رشد فاجعه‌‌بار است، بلکه کشورهای صنعتی نیز از پیامدهای سنگین آن در امان نخواهند بود.

پیشتر وزیران امور دارایی کشورهای عضو گروه 20 و صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بودند که طرفین مناقشه در واشنگتن باید به موقع به توافق برسند تا مانع از گسترش این بحران به اقتصاد جهانی شوند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات