۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۷۳۰۷

جشن 100 هزار نفری مسلمانان روسیه در عید قربان

خبرگزاری رسا ـ بیش از 100 هزار نفر از مسلمانان روسیه در جشن عید قربان که در پایتخت این کشور برگزار شد، شرکت کردند.
مسلمانان روسيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری مسکو تایمز، جشن عید قربان با حضور بیش از 100 هزار نفر از مسلمانان روسیه با شکوه بسیار در شهر مسکو پایتخت این کشور برگزار شد.  
 
این در حالی است که پلیس مسکو برای جلوگیری از درگیری میان ملی گرایان و اسلام ستیزان با مسلمانان در آماده باش کامل به سر می برد.
 
خبرگزاری نووستی روسیه گزارش داد که اعمال محدودیت ترافیکی در برخی از خیابان های نزدیک به دو ایستگاه متروی مسکو تا پایان جشن عید قربان از جمله تدابیر امنیتی اتخاذ شده از سوی پلیس روسیه بوده است.
 
خبرگزاری اینترفاکس نیز گزارش داد که بیش از 4 هزار پلیس، نیروهای وزارت کشور و نیروهای داوطلب امنیت خیابان هایی که نماز عید قربان در آنها برگزار می شد را تامین کردند.
 
تظاهرات ملی گرایان و اسلام ستیزان روسی در اواخر هفته گذشته باعث شد که مقامات امنیتی روسیه به شدت نسبت به تامین امنیت جشن عید قربان سال جاری حساس باشند.
 
الکساندر گوربنکو، جانشین شهردار مسکو در این ارتباط گفت: مقامات شهرداری از روز دوشنبه موقعیت شهر را زیر نظر داشتند تا از وقوع هرگونه اقدامات تحریک آمیز جلوگیری کنند.
 
وزارت کشور روسیه نیز روز دوشنبه از نمازگزاران خواسته بود که در برابر تحریکات اسلام ستیزانی که تلاش می کنند آنان را به اعمال غیرقانونی سوق دهند خویشتنداری نشان دهند./990/ب903/د
ارسال نظرات