۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۸۷۸۴۰
کمیته بین المللی دفاع از خبرنگاران؛

در آمریکا آزادی مطبوعات وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ دانشمند معروف آمریکایی: کنترل آمریکا بر ایدئولوژی و افکار عمومی بسیار عمیق تر و گسترده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم.
آزادي مطبوعات در آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو بین المللی چین در گزارشی به بررسی موضوع، آزادی دروغین مطبوعات در آمریکا پرداخت.


در این گزارش آمده است: کمیته بین المللی دفاع از خبرنگاران که مرکز آن در نیویورک قرار دارد، در گزارشی عملکرد های سال های پیشین آمریکا در راستای تشدید کنترل بر اطلاعات مطبوعاتی را فاش کرده و از پوشش دروغی آزادی مطبوعات آمریکا پرده برداشت.


در این گزارش، که نوشته لئونارد داونی سردبیر سابق روزنامه واشنگتن پست و استاد دانشگاه ایالت آریزونا است، آمده: دولت آمریکا در حال سرقت اسناد خبرنگاران است.


بر اساس این گزارش، دولت اوباما با روش هایی چون، نظارت محرمانه بر رسانه ها و خبرنگاران، در پیش گرفتن تدابیر لازم بر ضد افراد افشا کننده اطلاعات داخلی دولت، دخالت مستقیم در فعالیت رسانه ها به بهانه منافع ملی و اسرار نظامی و در صورت لزوم، توزیع اطلاعات و اخبار دروغی به منظور هدایت اشتباه رسانه ها و افکار عمومی، رسانه های این کشور را تحت کنترل خود قرار داده است.


نوآم چامسکی دانشمند معروف آمریکایی در همین خصوص یادآور شده است: کنترل آمریکا بر ایدئولوژی و افکار عمومی بسیار عمیق تر و گسترده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم.


این دانشمند افزود: نکته جدید و جالب در گزارش لئونارد داونی، این است که روش کنترل دولت آمریکا بر خبرنگاران از کنترل محرمانه به کنترلی علنی تبدیل می شود.


لازم به ذکر است کشور آمریکا که داعیه دار حقوق بشر و آزادی مطبوعات است، به نظر می رسد فقط آن را برای سائر کشورها مفید و ضروری می داند./1415/1409/ح

ارسال نظرات