۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۸۷۹۱۵
نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان:

عید غدیرخم نماد دموکراسی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان عید غدیر را نماد دموکراسی حقیقی دانست و گفت: درست است که مشروعیت امام علی(ع) از سوی خداوند بود ولی پیامبر(ص) از مردم برای ایشان بیعت گرفتند و این نشان از این دارد که حکومت علوی باید مردمی باشد.
حجت الاسلام علي متين

حجت الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، تاریخچه تشیع را عجین شده با غدیر دانست و اظهار داشت: عجین شدن تاریخچه تشیع با غدیر برمی‌گردد به یک کلمه یعنی ولایت و امامت؛ در واقع شیعه به دلیل تعلیماتی که از سوی ائمه اطهار‌(ع) دیده است راهش را از طریق امام و ولی خداوند بر روی زمین پیگیری می کند و در عصر غیبت امام هم راهش را از طریق نائب عام امام معصوم‌(ع) دنبال می کند و این برمی گردد به فرهنگ ولایت محوری تشیع که همین امر سبب سربلندی آنها در جهان است.

وی در ادامه افزود: فرهنگ ولایت محوری به شیعه یاد داده است که تحت رهبری واحد گام بردارد و همین سبب شد که انقلاب ما پیروز شود و در بین انقلاب های جهانی درخشش ویژه ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در ادامه طلاب را موظف به پیگیری زحمات علمای گذشته در ترویج فرهنگ غدیر و به کمال رساندن آن اعلام کرد و عنوان داشت: همانطور که ما از ابتدا طلبه و شیعه نبودیم بلکه به سبب کارهائی که دیگران انجام داده اند و ولایت امام علی (ع) را از کودکی برای ما تصویر کردند ما با محبت علی (ع) بزرگ شدیم، حالا وظیفه ما است که این راه را ادامه داده و همین کار را در قبال دیگران انجام دهیم و زحمات گذشتگان را ارج نهاده و به کمال برسانیم.

وی افزود: البته باید توجه داشت که این تلاش ها باید برای کل ایام سال باشد نه این که محدود به همین دهه ولایت شده و دیگر به فراموشی سپرده شود چون این دهه یک دهه نمادین ولایت است و الا ولایت برای ما همیشگی است و لذا باید با ابزار گوناگون ولایت علی (ع) را تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام متین در ادامه عید غدیر را تجلی دموکراسی حقیقی و مردم‌داری اسلامی دانست و تصریح کرد: عید غدیر بیانگر و تداعی کننده دخالت مردم در امور اداره مملکت و همان دموکراسی مردمی است، چون همانطور که همه می دانند و حتما همینطور است مشروعیت و انتخاب امام علی (ع) از سوی خداوند بود ولی مقبولیت از طرف مردم اتفاق افتاد و پیامبر (ص) بعد از اعلام امامت ایشان از مردم برای امام علی (ع) بیعت گرفتند.

وی در پایان ادامه داد: و همین امر که پیامبر (ص) از مردم برای علی (ع) بیعت گرفتند به معنای این است که پشتیبان ولایت باید مردمی باشد و جایگاه مردمی داشته باشد، بنابر این حکومت علوی هم باید مردمی باشد که شکر خدا این امر بین شیعیان ایران وجود دارد. /949/ت302/س

ارسال نظرات