۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۸۸۱۶۶

برگزاری آیین استقبال از ماه محرم در حوزه علمیه زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان از برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم در این حوزه علمیه خبر داد و گفت: همان گونه که امام خمینی(ره) نیز فرمودند باید ماه محرم و صفر که از بزرگ ترین شعائر دینی ما هستند گرامی داشته شوند.
برگزاری آیین استقبال از ماه محرم در حوزه علمیه زنجان

حجت الاسلام امیر اسلامی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم الحرام در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان خبر داد و با اشاره به عظمت و بزرگی این ماه اظهار داشت: از نظر ما همه شعائر اسلامی و چیزهائی که سبب تقویت اسلام و تشیع می شود باید به گرمی از آن یاد شده و گرامی داشته شود و از آنجایی که امام خمینی(ره) هم فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است ما نیز بر آن شدیم تا یک مراسم استقبال از این ماه عزیز را در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: البته تدارک این برنامه را طلاب به عهده داشتند که فردا شب برگزار می شود و این مراسم با سخنرانی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه زنجان حجت الاسلام احمدی همراه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گریه بر ائمه را سبب رهایی انسان از آتش جهنم عنوان کرد و گفت: بزرگان زیادی بر گریه بر مصائب ائمه(ع) سفارش کرده اند و طلاب نیز نباید از این امر غافل باشند که سبب نورانیت قلب و روح می شود و حتی امام صادق (ع) فرموده اند کسى که نام ما را ببرد یا نام ما نزد او برده شود و به اندازه بال مگس اشک از چشمش خارج شود خدا گناهان او را مى‏آمرزد و لو اینکه مثل کف دریا باشد.

وی افزود: گریه بر امام حسین(ع) نیز از همین نوع است و البته ثواب بیشتری برای آن در روایات ذکر شده است که گاهی اوقات در ذهن انسان نمی گنجد و این به خاطر مقام و منزلت امام حسین(ع) در نزد خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی در ادامه به موضوع تبلیغ طلاب در ماه محرم نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تبلیغ در همه حال یکی از وظایف طلاب محسوب می شود و به خصوص در موقعیت هائی مانند ماه محرم که قلب ها آمادگی بیشتری برای شنیدن حقایق دارند وظایف آنها برای تبلیغ دین اسلام و تشیع دو برابر می شود؛ از این رو طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) نیز برای تبلیغ به شهر و روستاهای استان اعزام می شوند که به جز طلاب پایه اول بقیه پایه های تحصیلی در 10 روز اول این ماه عزیز به تبلیغ می پردازند. /949/ت302/س

ارسال نظرات