۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۳۲۲

مسلمانان بلژیک اعزام تروریست به سوریه را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ شورای اجرایی مسلمانان بلژیک با انتشار بیانیه‌ای بر روی پایگاه اینترنتی خود، اعزام جوانان این کشور به سوریه در قالب گروه‌های جهادی تروریستی را محکوم و دلایل گرایش برخی شهروندان به افراط‌گرایی را بررسی کرد.
گروه تروريستي النصره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اجرایی مسلمانان بلژیک در بیانیه‌ای با عنوان «آسیب‌شناسی شهروندان جوان بلژیکی که برای فعالیت‌های تروریستی عازم سوریه می‌شوند: دیدگاه علما و اندیشمندان» که به امضای شورای اروپایی علمای مراکشی‌تبار، شورای کارشناسان الهیات فرانسه، اتحادیه امامان جماعت فرانسه و اتحادیه همیاری اسلامی نیز رسیده است، دلایل گرایش جوانان به افراط‌گرایی را مورد بررسی قرار داد.

 

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: برای بیان تعهدمان نسبت به اصول همزیستی مسالمت‌آمیز با تکیه بر هویت دینی و اسلامی، به صراحت اعلام می‌کنیم که مسئله اعزام جوانان مسلمان به‌منظور جهاد علیه حکومت سوریه به هیچ‌وجه مورد قبول ما نیست و نهادهای اسلامی اروپا به شدت با این موضوع مخالف هستند.

 

در ادامه می‌خوانیم: نباید فراموش کنیم که این جوانان در بلژیک زندگی می‌کنند و اگر حاضر شده‌اند جان خود را برای مبارزه در راهی که به گمانشان «جهاد» است، فدا کنند، باید به دنبال دلایل این اشتباه نیز بود. آنان جوانانی هستند که در جامعه ادغام نشده‌اند بنابراین تنها خودشان مقصر نیستند بلکه جامعه نیز در این امر نقش مهمی دارد.

 

شورای اجرایی مسلمانان بلژیک در ادامه این بیانیه تاکید می‌کند: باید تمام تلاش خود رابه کار بگیریم تا با پدیده افراط و امری که برخی علمای افراطی نام «جهاد» بر آن نهاده‌اند، مقابله کنیم و تنها راه، ادغام جوانان در جامعه از طریق احترام به تعالیم ناب دینی است تا آنان در مسیر نادرست گام برندارند.

 

در پایان این بیانیه، شورای اجرایی مسلمانان بلژیک به نمایندگی از گروه‌های امضاکننده، از دولت‌های اروپایی می‌خواهد که به‌منظور جلوگیری از گرفتار شدن جوانان مسلمان در دام افراط‌گرایان، سیاست‌های خود در قبال اقلیت مسلمانان را تغییر دهند و با پاسخ به نیازهای آنان از قبیل ساخت مدارس و مساجد، شهروندان مسلمان را به ادغام در جامعه تشویق کنند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات