۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۵۵۸

13 آبان نماد حقیقی استکبار ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پیش از انقلاب مبانی اسلامی تنها به صورت نظری مطرح بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی معارف اسلامی به صورت عملی در جامعه پیاده شد.
حجت الاسلام رسول ملکيان اصفهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رسول ملکیان، نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار گفت: امسال 13 آبان ماه مقارن با محرم است و قطعا رنگ و بوی محرم خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: یکی از ثمرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی عینیت بخشیدن به مفاهیم قرآنی است، پیش از انقلاب معارف قرآنی در حد تئوری بود و در جامعه و حکومت عینیت نیافته بود و برای بزرگان عملی شدن دستورات و معارف قرآنی یک آرزو بود که با پیروزی انقلاب اسلامی این آرمان دیرینه تحقق یافت.

 

حجت الاسلام ملکیان تصریح کرد: جامعه اسلامی، اقتصاد اسلامی، تببین منزلت زنان و مردان تنها به صورت نظری در جامعه و محافل علمی و دینی مطرح بود که با پیروزی انقلاب به میدان کشیده شد و البته معارف دینی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به خوبی نمود پیدا کرد.

 

نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دشمنی ها علیه ملت ایران را به خاطر پایبندی به اسلام و معارف اسلامی خواند و اظهار داشت: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در قرآن کریم است و در هیچ کتاب و یا مجمع علمی مانند قرآن مبحث استکبار ستیزی مطرح نشده است.

 

وی با اشاره به جنگ افروزی های آمریکا در سراسر دنیا خاطرنشان کرد: قرآن وظیفه تمامی مسلمانان را مبارزه با استکبار ذکر می کند و امروزه مظهر استکبار در جهان آمریکا است که در پنج قاره جهان حضور فیزیکی دارد و همواره آتش افروز جنگ های داخلی و خارجی در کشورهاست.

 

حجت الاسلام ملکیان با اشاره به آیه 31 سوره جاثیه که با محوریت استکبار ستیزی است ابراز داشت: سرنوشتی هر ملتی به دست خود آن ملت است و اگر مردم از آموزه های قرآنی پیروی کنند به پیروزی و سعادت ابدی دست پیدا خواهند کرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: حتی پس از نابودی آمریکا و اسرائیل و متحدانشان هم استکبار وجود دارد و قطعا پس از آنها نیز عده ای از سر خوی استکباری خود به زور گویی و ظلم به ملت ها روی می آورند و وظیفه مسلمانان این است که تا زمانی که استکبار وجود دارد به مبارزه با آن بپردازند./939/پ202/ب

ارسال نظرات