۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۸۸۷۴۰
در شماره 76 ماهنامه پیام انقلاب می‌خوانیم؛

13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و ششمین شماره ماهنامه پیام انقلاب با عنوان «13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
شماره 76 ماهنامه فرهنگي پيام انقلاب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 76 ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف در 80 صفحه منتشر شده است.
 
در این شماره می خوانیم: «سرمقاله»،‌ «‌یک جرعه نور، مطالبات رهبری»، «غدیرشناسی بدون استناد به آیات و روایات»،‌ «امام حسین علیه‌السلام و دیپلماسی امروز ما»‌، «روزی به بزرگی انقلاب»، «انزوای رژیم اشغالگر قدس در نیویورک»‌، «الفبای غیرت»، «لایه‌های پنهان نشست سازمان ملل»، «نرمش قهرمانانه و روزنامه‌های خارجی»، «دیپلماسی هوشمندانه ایران»، «خاطره تلخ یک صهیونیست از موشک‌های مقاومت»، «تلاش عربستان برای تغییر رژیم سوریه»، «نرمش قهرمانانه، مکمل حماسه سیاسی» و «رقابت غرب و روسیه برای رابطه با ایران».
 
در بخشی از این ماهنامه با عنوان روزی به بزرگی انقلاب می‌خوانیم: «در تاریخ یک ملت ایامی وجود دارند که به عنوان روزهای یادماندنی و پابرجا باقی می‌مانند، در میان مردم گرامی شمرده می‌شوند و همه ساله به پاس بزرگداشت آن روزها مراسمی برگزار می‌شود.
 
13 آبان یکی از این ایام است که در آن سه حادثه مهم (تبعید حضرت امام، روز دانش‌آموز و روز اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران) در سه فاصله زمانی با سه هویت متفاوت اتفاق افتاد، هر سه اتفاق در مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به وقوع پیوست و هر کدام یک چهره از چهره‌های متفاوت  و کریه استکبار را نشان داد.
 
همچنین در هر سه حادثه ضمن علنی‌شدن دشمنی آمریکا با ملت ایران استکبارستیزی و جدیت انقلاب در راه مبارزه با شیطان بزرگ نیز کاملا واضح و مبرهن است، تصرف سفارت آمریکا توسط جوانانی که خود را (دانشجویان پیرو خط امام) می‌نامیدند به سرعت به یک واقعه بین‌المللی و یکی از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان تبدیل شد و واکنش‌های متفاوت و موضع‌گیری‌های گوناگونی را به وجود آورد و در پی آن قدرت‌های بزرگ غربی و حتی شرقی را به چالش کشید».
 
«اخوان‌المسلمین از آغاز تا پایان»، «انقلاب دوم؛ تسخیر لانه جاسوسی»، «شکاف در صف هم‌پیمانان»، «این پدیده خشن»، «دولت یازدهم و مهار تورم»، «تهدید و امنیت اقتصاد از منظر امام خمینی رحمةالله علیه»، «اقتصاد منهای نفت»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «آمریکا و انرژی دریای خزر»، «ما و هنرمندان باید به درک متقابل برسیم»، «ارمغان مدرنیته»، «با نگاه کارمندی نمی شود کار فرهنگی کرد» و «نقد لیبرالیسم» از موضوعات دیگر این ماهنامه است.
 
شکاف در صف هم‌پیمانان عنوان بخش دیگری از این ماهنامه است که به بررسی علل ناکامی آمریکا در حمله نظامی به سوریه پرداخته و چنین آورده است: «ناتوانی آمریکا و کشورهای مرتجع عرب و متحدان غربی آنها از نتیجه‌گرفتن جنگ نیابتی تروریست‌ها در سوریه پس از قریب به 30 ماه، سبب اتخاذ موضعی تهاجمی علیه سوریه توسط آمریکایی‌ها به بهانه استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی شد.
 
تهدیدات ضد دولت سوریه از سوی دولتمردان آمریکایی در ابتدا به شدت تکرار و هر بار تا حدودی به آستانه اجرا نزدیک شد، اما بنا به دلایلی آمریکایی‌ها نتوانستند به تهدیدات خود جامه عمل بپوشانند.
 
جمهوری اسلامی ایران تحولات موجود در سوریه را فاقد مبنای اجتماعی می داند، بنابراین در ماجرای سوریه معتقد است باید شرایط آرام شود تا مردم سوریه، در فضایی سالم و دمکراتیک، بتوانند آینده سیاسی خود را رقم بزنند و از سویی عدم همراهی هم‌پیمانان سابق آمریکا و کشورهایی مثل کانادا، ایتالیا، آلمان و مخالفت مجلس عوام انگلیس با حمله آمریکا به سوریه، آمریکا را به این نتیجه رساند که در صورت اصرار به تهاجم، باید بار مسؤولیت آن را تنهایی بر دوش کشد».
 
در بخش پایانی این ماهنامه هم می توان به موضوعاتی همچون «این گنج را استخراج کنید»، «از چهار سوی تاریخ»، «گزارش‌های کوتاه تاریخی»، «رویدادهای فرهنگی»، «نگاهی به جنگ سایبری»، «شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها»، «تسخیر سخن مخاطب با بازی رایانه‌ای»، «بی‌مهری مسؤولان؛ حریف اول کشتی» و «مقاومت و پایداری» اشاره کرد.
 
هفتاد و ششمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه آبان‌ماه 1392 در 64 صفحه با قیمت 1500 تومان منتشر شده است./907/ن601/ق
ارسال نظرات