۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۸۹۲۳۳
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

احساس ضرر در رکاب امام حسین عامل سقوط قاتلان کربلا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: کسانی که با امام حسین(ع) شروع کردند؛ اما پس از دعوت از ایشان با امام در جبهه حق همراهی نکردند و هدفشان رسیدن به منافع دنیایی بود، از کشته شدن و در رکاب امام(ع) احساس ضرر می کردند.
محرم

سکینه نیک، مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به بیان تفاوت های اسلام حسینی و اسلام یزیدی پرداخت و اظهار داشت: در واقع تفاوت‌های این دو موضوع قابل مقایسه نیست چرا که اسلام یزیدی، اسلامی اسمی و تحریف شده است.

وی با بیان این که اسلام یزیدی پوسته ای و ظاهری است، افزود: اما اسلام امام حسین(ع) ناب و محض و خالص است و همان اسلام آیین محمدی(ص) است و این در حالی است که اسلام یزیدی ابوسفیانی و غصب شده است.

مصادیق اسلام یزیدی در عمل و گفتار

وی ادامه داد: در واقع آنچه که در اسلام امویان بود فقط اقرار و بازگویی این مطلب بود که آنان خلیفه رسول الله (ص) هستند و به ظاهر بعضی از مناسک دینی اسلام را انجام می دهند و به مقدار کم واجبات و یا حتی تحریف اعمال واجب بسنده می کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که به عنوان مثال شرابخواری را اسلام حرام می داند و به صراحت در معارف اسلامی آمده است که شرابخوار مست نباید به نماز نزدیک شود، تصریح کرد: این در حالی است که خلیفه اموی در حالت مستی نماز دوگانه صبح را چهار رکعت می خواند و این یکی از مصادیق اسلام یزیدی است.

این مبلغ دینی  گفت: یزید که به عنوان جانشین پیامبر(ص) بر منبر جلوس می کرد اعتقادی به اسلام و قرآن و وحی نداشت و از آن جهت از اسم اسلام استفاده می کرد تا مردم از حکومت آنان تبعیت کنند.

وی درادامه بیان تفاوت های اسلام حسینی و یزیدی اظهار داشت: اسلام یزیدی ظاهری بود و حقیقت و محتوایی نداشت و اسلام حسینی همان اسلامی بود که خدا به آن فرمان داده است و پیامبر(ص) برای آن مبعوث شد و آن را تبلیغ کرد.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مهم ترین و زیربنایی ترین پیام های عاشورا پرداخت و تصریح کرد: طرفدار حق و حقیقت بودن و ولایت را پاس داشتن، مهمترین پیام های عاشورا است.

وی با بیان این که اگر مردم در زمان امام حسین(ع) ولایت را پاسداری می کردند طرفداران حقیقت نیز فراوان می شدند، گفت: در واقع بصیرت داشتن برای مقام ولایت حاصل عاشورا است چرا که اگر همه آنهایی که به امام نامه نوشتند به این امر مجهز بودند در مقابل امام نمی ایستادند.

راهکارهای تشخیص حق از باطل در دوران معاصر با الهام از عاشورا

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به سؤالی مبنی براین که راهکارهای تشخیص حق از باطل در دوران معاصر با الهام از عاشورا چه عواملی است؟ تصریح کرد: حق همیشه جای خودش را دارد و راه حق گم نمی شود چرا که حق نور و روشنایی وهمان قرآن و دینی است که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

وی  با بیان این که حق، امروز در ادامه مسیرامام حسین (ع) خلاصه می شود، افزود: در واقع مسیر ولایت همان مسیر اهل بیت(ع) است و از آنجا که امروز امام ما در غیبت کبری است و نایب بر حق این امام نماد حقیقت و حق مطلق است.

این مبلغ دینی ادامه داد: مسیری که رهبر معظم انقلاب برای مسلمانان جهان ترسیم کرده اند راه حق است چرا که ایشان زبان و نماد حقیقت هستند و مسیر تشیع، مسیر حقیقت است و باطل هم کسی است که درمقابل این مسیر حق بایستد و با توجه به شرایط امروز نماد کفر و شرک و طاغوت و باطل، صهیونیسم جهانی و آمریکا و همه کسانی است که در مسیر آنان می باشند.

وی در ادامه به بررسی وقایع عاشورا و سرنوشت کسانی که در جبهه باطل قرار گرفتند پرداخت و اظهار داشت: کسانی که با امام حسین(ع) شروع کردند؛ اما پس از دعوت از ایشان با امام در جبهه حق همراهی نکردند و هدفشان رسیدن به منافع دنیایی بود، از کشته شدن و در رکاب امام(ع) احساس ضرر می کردند، حتی براساس تاریخ به سود دنیایی نیز نرسیدند و این سرانجام کسانی است که به حق پشت کردند./934/ت302/س

  

ارسال نظرات