۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۹۳۲۷
در مصلای شهرری؛

همایش «شیرخوارگان حسینی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «شیرخوارگان حسینی» با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن الهی در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد.
همايش شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «شیرخوارگان حسینی» صبح امروز هفدهم آبان ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن الهی در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام الهی به تبیین تأثیر خانواده در تربیت دینی فرزندان پرداخت و با بیان نکاتی از قرآن کریم و روایات، گفت: برخی آسیب‌ها محصول عواملی‌ست که خود انسان پایه‌ریز آن است.

وی افزود: با توجه به این‌که کانون خانواده نخستین نهادی است که فرزندان با آن آشنا می‌شوند و زمینه اجتماعی شدن و رشد شخصیتی فرزندان در آن شکل می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها سهل انگاری والدین است.

حجت‌الاسلام الهی با تأکید بر ضرورت تربیت دینی فرزندان و توجه به ابعاد معنوی آنها از سوی والدین، ابراز داشت: بدون تردید یکی از مسئولیت‌های مهم والدین در نظام تربیتی اسلام، تربیت روح و روان فرزند بر اساس مبانی تربیتی الهی و آشنا کردن او با مبانی دینی است.

‌وی ‌توجه و اهتمام والدین به انجام فرامین الهی را مقدمه‌ای برای حصول تربیت دینی در فرزندان دانست و با مهم دانستن تأثیر این امر در تربیت کودک بیان داشت: نافرمانی و بی‌توجهی والدین و خانواده تأثیرات منفی بر فرزندان خواهد داشت و سهل‌ انگاری والدین نسبت به جنبه‌های عبادی و معنوی در تربیت فرزندان، خانواده را دچار چالش خواهد کرد.

حجت‌الاسلام الهی در بیان اهمیت دینداری والدین در تربیت فرزند، گفت: وقتی والدین خود در انجام فرائض الهی کوتاهی می‌کنند، دیگر نمی‌توانند فرزندان خود را به انجام این فرائض دعوت کنند زیرا فرزند از او که عامل نیست، نخواهد پذیرفت.

در پایان این همایش حاج ‌حیدر خمسه، از مداحان اهل بیت به نوحه‌سرایی و مداحی در عزای حضرت علی اصغر(ع) و مظلومیت امام حسین(ع) پرداخت./956/پ202/ع

ارسال نظرات