۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۸۹۶۵۸

دوماهنامه آل محمد به شماره چهارم رسید

خبرگزاری رسا ـ چهارمین شماره دوماهنامه فرهنگی اجتماعی آل محمد علیهم السلام با موضوعاتی در زمینه عاشورا، محرم الحرام و صفر چاپ و منتشر شد.
نشريه آل محمد عليهم السلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چهارمین شماره دو ماهنامه فرهنگی اجتماعی آل محمد علیهم السلام با موضوعاتی در زمینه عاشورا، محرم الحرام و صفر چاپ و منتشر شد.

 

آفات من گفتن ها، سخن سردبیر، همراه رهبر، درسی از ساده زیستی، فرزندان رهبری، زمانی که عصبانیت رهبر را دیدم!، دوستم را چگونه بشناسم، سه نوع اثبات خدا، پس نمی گیریم، یک آیه یک داستان، گفتوگوی ویژه با مداح کشوری مهدی سماواتی، اخلاص، رکن اصلی و شرط لازم و واجب برای مداحی و گزارش تصویری برخی از مطالب این نشریه را تشکیل می دهد.

 

در سخن سردبیر نشریه آمده است: قلب شیعیان همانند یخی در گرمای شدید در مصاب سالار شهیدان در حال چکیدن است. لباس هایمان سیاه گشته اشک ها دیگر در چشم ما جایی ندارد و تک تک قطره های خون ما برای تو فریاد می زنند یاحسین، یا اباعبدالله شکر که توفیقی به خدام خود دادی که برگه ای برای شما نوشته تا قطره ای کوچک در اقیانوس معرفت شما تولید کنند.

 

در مصاحبه ای که با حجت الاسلام پناهیان پیرامون بازی و سرگرمی های نوجوانان و جوانان شده می خوانیم: هر چیزی که بتواند ذهن جوان را عمیق درگیر کند به ویژه در طول مدت زمانی طولانی و احساسات آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و آن را از فعالیت های مفید روزمره خودش که تحصیل علم است یا ورزش و فعالیت های دیگر است باز دارد به یقین کاری نامطلوب است و بازی ها این استعداد را دارند که بتوانند ذهن جوانان را به صورت طولانی مدت و بسیار عمیق همراه با تحت تأثیر قرار دادن شدید احساسات به خودشان مشغول بکنند.

 

در ستون هر شماره یک مسأله فتوایی از آیت الله مکارم شیرازی آمده است: دست دادن با دختران فامیل نامحرم اشکال دارد؟ چرا؟ بله حرام است، چون باعث مفسده می شود ولی دست دادن با عمه و خاله اشکالی ندارد زیرا محرم هستند.

صندلی انتظار شعری با مضمون امام زمان علیه السلام نگاشته شده است:

جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد

ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد

بی تو چندیست که در کار زمین حیرانم

مانداه ام بی تو چرا باغچه ام گل دارد

شاید این باغچه ده قرن به استقبالت

فرش گسترده و در دست گلایل دارد...

 

گفتنی است، دو ماهنامه داخلی فرهنگی، اجتماعی آل محمد علیهم السلام به صاحب امتیازی هیأت و موسسه آل محمد(علیهم السلام) اهواز در هشت صفحه تمام رنگی چاپ و منتشر شده است./9458/ن601/ق

ارسال نظرات