۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۰۲۸

تشریح برنامه شبکه الاهواز در محرم و صفر

خبرگزاری رسا ـ مدیر تولید شبکه الاهواز، به برنامه های این شبکه تلویزیونی در محرم و صفر اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مسأله عاشورا و قیام حسینی در ایام محرم و صفر این شبکه برنامه هایی با هدف تبیین قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایش ضبط و پخش کرد.
شبکه الاهواز

 

نعیم سخراوی، مدیر تولید شبکه الاهواز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به برنامه های این شبکه تلویزیونی در ماه محرم و صفر اشاره و خاطر نشان کرد: این شبکه با توجه به اهمیت مسأله عاشورا و قیام حسینی در ایام محرم و صفر برنامه هایی با هدف تبیین قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایش ضبط و پخش کرد که تا پایان ماه صفر نیز پخش این برنامه ها ادامه خواهد داشت.

 

وی به برنامه های این شبکه تلویزیونی در دهه اول محرم اشاره و خاطر نشان کرد: در طول دهه نخست محرم مراسم عزاداری مردم در شهرستان های گوناگون استان خوزستان از این شبکه در زمان مختلف روز پخش شد.

 

سخراوی به پخش برنامه «حوار عاشورا» اشاره و تصریح کرد: این برنامه به صورت گفت وگو محور درباره قیام عاشورا به صورت زنده از استودیوی شبکه الاهواز ضبط و پخش شد و در آن از سخنان اساتید حوزه و دانشگاه از جمله حضرات آیات موسوی جزایری و عباس کعبی، حجت الاسلام مالک حمادی، سید مطر موسوی، دکتر مطوری و دیگر بزرگواران استفاده شد.

 

مدیر تولید شبکه الاهواز، در ادامه گفت: مراسم عزاداری مردم اهواز در حسینیه ثارالله در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز به طور مستقیم از این شبکه پخش شد.

 

وی با اشاره به پخش زنده از کربلا به مدت 10 ساعت در روز عاشورا تصریح کرد: عزاداری مردم در شهرهای مختلف از جمله کربلا، بصره، نجف و نعمانیه از دیگر برنامه هایی است که مخاطبان شبکه الاهواز در دهه نخست محرم از این شبکه تماشا کردند.

 

سخراوی با بیان این که بیش از 20 نماهنگ عاشورایی جهت پخش در ماه های محرم و صفر آماده شده است، خاطر نشان کرد: «صراط الحمید» عنوان مستندی است که با موضوع پیاده روی عزاداران حسینی از شبکه الاهواز پخش شد.

 

مدیر تولید شبکه الاهواز در ادامه گفت: پخش زنده مراسمات عزاداری از عراق تا پایان ماه صفر از ساعت 19 تا 21 از شبکه الاهواز ادامه خواهد داشت.

 

پخش مراسم دسته جات عزاداری استان خوزستان از شبکه الاهواز

 

سخراوی با اشاره به برپایی دسته جات عزاداری در نقاط گوناگون استان خوزستان تصریح کرد: در ایام ماه محرم هر شب مجالس عزاداری امام حسین(ع) در نقاط گوناگون خوزستان ضبط و پس از تدوین مخاطبان می توانند آن ها را فردای آن از شبکه الاهواز مشاهده کنند.

 

وی با بیان این که برنامه ای ویژه شعر و مداحی به مدت 30 دقیقه هر شب از شبکه الاهواز پخش می شود، اظهار داشت: فیلم های مراسمات عزاداری از سوی مخاطبان نیز ارسال شده که این فیلم ها پس از بازبینی در روزهای آینده از این شبکه پخش می شود.

 

سخراوی پخش سریال مختارنامه، برنامه های نورالهدی، مکارم الاخلاق، الکلمات الساطعه، ریحانه و نمایش مستند های بومی را از دیگر برنامه های آماده جهت پخش در ایام محرم و صفر عنوان کرد./9464/ب301/د

ارسال نظرات