۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۹۰۲۹۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

فرهنگ کار باید به سمت هم‌افزایی برود

خبرگزاری رسا ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مشکلات کشور را مسأله تعاون دانست و با بیان این‌که امروز در کشور کار تیمی انجام نمی‌شود، گفت: کار تیمی هم‌افزایی ایجاد می‌کند و باید فرهنگ کار ما به این سمت برود.
اختتاميه نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نخستین دوره مسابقات ترتیل قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: قرآن برای کار که خلاق‌ترین، سازنده‌ترین و بنیادی ترین فعالیت‌های انسانی است، رهنمود و ایده‌های فراوانی را مطرح کرده است.
وی با بیان این‌که رشد جامعه به حل مشکلات اقتصادی و زیرساخت‌ها نیست، بر ضرورت حل  آسیب‌های فرهنگی در زمینه کار تأکید کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که فرهنگ پس انداز در جامعه ما کم است،‌ ابراز کرد:‌ اگر پس اندازی هم امروز می‌شود در زمینه سکه و ارز است و مولد نیست و راهی به سوی تولید ندارد.
ربیعی با بیان این‌که امروز متأسفانه نگاه کار در میان کارکنان ما تغییر کرده است، اظهار کرد: قرآن به مسأله چگونگی نگاه به کار تأکید کرده است و باید این امر مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در جوامع سکولار نگاه دینی به مقوله کار نمی‌شود اما اخلاق حرفه‌ای را رعایت می‌کنند و فرد در این جامعه به کار به عنوان یک تعهد اجتماعی نگاه می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که قرآن مملو از تعهد الهی به کار است، افزود: متأسفانه امروز به کار به عنوان یک ارزش نگاه نمی‌شود و به دست آوردن پول بواسطه تلاش در فرهنگ غالب جامعه کمرنگ شده است.
ربیعی با اشاره این‌که امروز بهره وری ما از کشورهای آسیایی نیز پایین تر است، گفت: تا بهره وری حل نشود هرچند بالاترین تکنولوژی‌ها را به کشور بیاریم مشکلات ادامه خواد یافت.
وی یکی از مشکلات کشور را مسأله تعاون دانست و ابراز کرد: امروز در کشور کار تیمی انجام نمی‌شود؛ کار تیمی هم‌افزایی ایجاد می‌کند و باید فرهنگ کار ما به این سمت برود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که قرآن تأکید بر کار گروهی و تیمی دارد، افزود: یکی از مشکلات ما در توسعه این است که به گذشته نگاه می‌کنیم؛ باید از حال نگری نیز عبور کنیم و به سمت آینده نگری پیش برویم تا به جامعه مطلوب برسیم.

ربیعی با اشاره به این‌که یکی از مشکلات ما این است که در اقدامات خود برای آیندگان برنامه‌ای نداریم و تنها به فکر خود هستیم، گفت: آموزه‌های قرآنی می‌گویند که برای دیگران نیز بسازید و از خود خیرات برای آیندگان به ارمغان بیاورید؛ متأسفانه در بخش تجاری، صنعتی و کارآفرینی به سمتی می‌رویم که گردش سریع پول را بهمراه داشته باشد./927/پ202/ج

ارسال نظرات