۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۹۰۳۴۸
امام جمعه زنجان:

هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی امر به معروف بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ ترین فریضه و واجب الهی دانست و گفت: نسبت امر به معروف و نهی از منکر در قبال دین نسبت پِی و ستون در قبال ساختمان است و قوام و ماندگاری دین اسلام در گرو همین امر است.
هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی امر به معروف بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان که در مصلی بزرگ خاتم الانبیاء این شهر برگزار شد با اشاره به وصایای امام علی (ع) در آخرین لحظات عمر شریفشان گفت: امام علی (ع) در آخرین لحظات عمر شریف خود که به شمشیر زهر آگین کینه، عداوت و ترک معروف مجروح شده بود وصایای بسیار گرانقدری را به فرزندان خود سفارش کرده اند که یکی از آنها اداره امور و اراضی اسلام همراه با عدالت و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی در ادامه افزود: امام علی (ع) در ادامه به فرزندانش می فرماید که نگذارید و اجازه ندهید ضد ارزش ها ارزش تلقی شوند، اجازه ندهید فساد، پاک دامنی های شما را فرا بگیرد و به فساد دچار کند که در غیر این صورت انسان های ظالم و بی غیرت بر شما حاکم و مسلط خواهند شد که با گذشت تاریخ این سخنان گرانبها به حقیقت پیوست و در آن زمان یزید و کاسه لیسان او و در زمان ما نیز پهلوی ها به روی کار آمدند ولی اگر به گفته امام (ع) امر به معروف را به پا دارید ریشه فساد را کنده و خشک می کنید.

 

امام جمعه زنجان در ادامه ترک امر به معروف و نهی از منکر را مانع استجابت دعاها عنوان کرد و اظهار داشت: امام علی (ع) می فرماید که اگر کاری نکردید و دست روی دست گذاشتید و فساد همه جا را فرا گرفت و ظالمان بر شما چیره و مسلط شدند؛ در این هنگام اگر به فکر دعا برای سقوط ظالم هم باشید دیگر دعا هم اثر گذار نخواهد بود اما اگر این دعا همراه با قیام، تکاپو و جنب و جوش بر علیه ظالم باشد، برنامه ریزی برای بر اندازی ظالم باشد تأثیر گذار خواهد بود.

 

خطیب جمعه زنجان در ادامه هشت سال دفاع مقدس را نمونه عملی امر به معروف و نهی از منکر توصیف و تصریح کرد: نمونه همین قضایا را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم و دیدیم که دعا همراه با قیام و مبارزه عملی بر علیه ظالم اثر گذار بود و ما توانستیم با دستان خالی و چندین جوان البته باانگیزه و با ایمان در مقابل کل استکبار جهانی ایستادگی کنیم.

 

وی در ادامه افزود: مثال دعا همراه با قیام مانند دو کشاورزی است که یکی از آنها سرد و گرم روزها را بر تن تحمیل کرده و کارهای کشاورزی را انجام داده است و حالا هم دعا می کند تا محصولاتش با برکت و فراوان باشد اما در جای دیگری کشاورزی نه کاری انجام داده و نه بذری برای رشد کاشته است و حالا هم دعا می کند که خداوند محصولاتش را فراوان نماید که اصلا شدنی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان خاطرنشان کرد: در روایات ائمه (ع) نیز بزرگ ترین فرایض اسلامی امر به معروف و نهی از منکر شمرده شده است و قوام اسلام را مبتنی بر آن دانسته اند مانند ساختمان که همه قوام و ایستادگی آن مبتنی بر ستون و پِی های محکمی است که بر روی آن ساخته می شود. /949/پ201/ب

ارسال نظرات