۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۹۰۶۲۴

کتابخانه عمومی آیت الله بهجت فومنی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب و با حضور نماینده مردم شهرستان فومن، کتابخانه عمومی آیت الله بهجت فومنی در شهرستان فومن افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه آيت الله بهجت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این مراسم، تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را 65 هزار نفر عنوان کرد و در مورد منابع موجود در کتابخانه های استان نیز گفت: هم اکنون در کتابخانه های عمومی استان 860 هزار جلد کتاب موجود است که در اختیار اعضای کتابخانه های عمومی سراسر استان قرار دارد.

 

وی همچنین با اشاره به گزارش چهارمین دوره شاخص های فرهنگی که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشورکه از میان حدود 40 هزار نفر انجام و اعلام شده است؛ سرانه کل مطالعه در استان را 89 دقیقه عنوان کرد و گفت: تفاوت سرانه مطالعه گیلان با سرانه مطالعه کشوری حاکی از میل و رغبت مردم فرهنگ دوست گیلان به مطالعه دارد.

 

اسماعیل جانعلی پور افزود: هم اکنون در گیلان به ازای هر 100 نفر گیلانی 3 نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که این امر به دلیل نبود فضای کافی در استان برای مطالعه است و در صورت تامین فضای کافی و تکمیل طرحهای عمرانی فرهنگی در دست احداث این مقدار افزایش خواهد یافت لذا افزایش سرانه مطالعه در استان مستلزم ایجاد کتابخانه است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین ایجاد کتابخانه های عمومی با مشارکت سازمان ها و ادارات را راهی کوتاه در برآورده کردن نیاز کتابخوانی در استان دانست./998/د102/ق

ارسال نظرات