۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۷۴۰

انتقاد شدید امام جمعه نجف از مخالفت برخی دولت‎های عربی با شعائر حسینی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف از فشار برخی دولت‎های عربی بر شیعیان و ممانعت از برگزاری شعائر حسینی به شدت انتقاد کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در سخنانی که امروز در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه اسلامی این شهر ایراد کرد نهضت حسینی را جاویدان دانست و گفت: نهضت حسینی، صدای جاودانه ای است که در حال گسترش در سراسر جهان بوده و نشان می دهد که سعادت ابدی در پرتو ارتباط با خداوند متعال و ارزش های فطری بشری است.

 

وی با اشاره به برگزاری عزای حسینی در سراسر جهان، افزود: بیداری بشریت سبب شد تا مخالفان اهل بیت(ع) نیز د رکشورهایشان در سوگ اباعبدالله(ع) گریه کنند.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: در حالی که برخی از کشورهای غربی به احساسات شیعیان احترام می گذارند، برخی از حکومت های عربی و اسلامی، شلاق را بر پیکره شیعیان کوبیده و مانع برگزاری عزاداری و شعائر دینی می شوند.

 

امام جمعه نجف ادامه داد: نهضت عاشورا در کتاب های مقدس آسمانی به ویژه تورات و انجیل ذکر شده است ولی به صورت عمد از سوی دشمنان مورد تحریف قرار گرفت.

 

وی از گسترش تشیع در جهان یاد کرد و خاطر نشان ساخت: ملت ها راه خود را یافته و شیعیان نیز در حال گسترش در جهان هستند. آنچه هم اکنون در شرق و غرب دیده می شود تنها گامی اولیه است و در ابتدای راه قرار دارد.

 

حجت الاسلام قبانچی دانشجویان را ادامه دهنده راه وارثان پیامبران دانست و تأکید کرد: دانشجویان در راه وارثان انبیا قرار دارند که باید به فرهنگ حسینی و زینبی پایبند باشند./980/ب902/د

ارسال نظرات